Blixt sladd?

• Trådstartare Trådstartare Occe
  • Start datum Start datum
O

Occe

Guest
Blixt sladd?
Hej Hej!
Jag har nyligen köpt mig min första externa bixt till min Samsung Gx10, och det blev en Sigma EF-500 DG Super och de funkar ju bra och jag är nöjd med den.
Men nu äre så att jag skulle vilja kunna köra den utan att den ska sitta fast på kameran, och de trådlösa har jag ej fått till, vet inte ens om de fungerar?
Vad ska jag isf köpa, har inte hittat någon sladd som ska passa, Snälla Hjälp!

Mvh// Oscar

Blixt sladd?
Jag hade själv samma problem, min lösning var att gå in på fotosidan.se, sen skriva i forumet där. Finns mycket foto kunskap på den sidan.

Lycka till

Blixt sladd?
Som jag tolkar det vill du köra utan att den sitter på kameran.
Som du nämner kan du ju köra blixtsladd. Min kusin har beställt en sådan för 700 kr tror jag. www.scandinavianphoto.se
Sedan kan du ju köpa Pocket Wizard som är det dyraste alternativet.

Blixt sladd?
TTL-kablar går att få från ebay några hundralappar billigare än scandinavianphoto. PW's är dock bättre om man har pengar och tålamod.

Blixt sladd?
om du inte behöver ttl. utan kan ställa in blixten manuellt finns det sync kablar på kaffebrus. kostar 79 kr för 10 meter med frakt, finns också hat shoe adapters och liknande, kör så till min ena blixt och det funkar kanon.

Blixt sladd?
Du kan använda den blixten som slav blixt, så att den reagarar på din blixt som sitter på kameran. Inte lika bra som med sladd, men funkar helt okej! Kika i instruktionsboken så står det hur man gör!

Tillbaka
Topp