Bluebirdoptics?

Busken

Medlem
Bluebirdoptics?
Hej!
Har funderat ett tag på att beställa hem ett par brillor från bluebird och undrar nu om någon har någon erfarenhet av dessa. Med tanke på priset blir man ju jävligt sugen

Bluebirdoptics?

@Mountain_Man har använt de nya vet jag. Vet flera som har goda erfarenheter av den första årsmodellen, speciellt med tanke på priset. Koncensus bland de jag vet som använt/använder dem verkar vara att det är marginellt bättre optik hos de "stora" tillverkarna, men bluebird har ju onekligen extremt attraktiva priser.

Senast ändrad:
Bluebirdoptics?
Hej!

Jag kör nu på version 2.0 och har tidigare kört på den första versionen och kan med gott samvete säga att de är de bästa gogglarna jag nånsin har haft på mig! Sjukt brett synfält och högkvalitet, samt mycket för pengarna :)

Bluebirdoptics?
Har använt mig av den nya versionen under säsongen och är väldigt nöjd med dem.
Precis som vattendroppe säger så finns det bättre linser hos de större tillverkarna, speciellt vid riktigt dåligt ljus. Men det är inte med en så stor marginal att det för mig är värt att spendera de extra pengarna för ett par Oakley t.ex.

Bluebirdoptics?
Efter att inledningsvis krånglat en del med linsbytet gillar jag dem skarpt. Inga problem med linsbyten när jag fått in de rätta handgreppen och ramen mjuknat något. Som, sagt ingen riktigt ljus lins för mörkare förållande, men den orangea är riktigt bra i dimma och snöfall så länge ljusnivån ändå är OK. Min favorit är den svarta linsen som är grym i starkt ljus men fungerar oväntat bra även när solen går i moln. "Regnbågslinsen" har jag inte använt. Jag har inget att anmärka på den optiska kvalitén utan tycker sikten är utmärkt!

Bra passform på mitt förhållandevis stora ansikte men det kan bli trångt med hjälm, speciellt om du har ett mindre ansikte. Sitter perfekt med min Smith Variant Brim men på gränsen till trångt med min Sweet Rooster.

Lyckades bryta av en fästpigg på en av mina linser, men fick en ny lins utan krånget. Bra service! :-)

/MM

Bluebirdoptics?
Fick hem mitt exemplar idag och är mycket nöjd med köpet!
Har dock haft svårt att hitta Bluebird i butiker för att känna och klämma på dom så här kommer en bild.
Glipan försvinner helt och passformen blir bättre när jag väl har hjälmen på huvudet, men det får vänta tills första snötestet om några veckor!

Hjälmen är en Sweet protection trooper, stl M/S

Tillbaka
Topp