Bo i Hemsedal?

• Trådstartare Trådstartare RickardTD
  • Start datum Start datum
Bo i Hemsedal?
Jag har iaf varit på interjuv i Hemsedal nu för några veckor sen. Fick jobbet och ska dit i vinter. Nån annan här inne som kommer spendera vintern på heltid i Hemsedal?

Mig kommer ni iaf se på någon av skistars skiduthyrningar, alternativt på berget såklart!

Bo i Hemsedal?
Vore kanonkul om fler som till hemsedal och jobba i vinter kunde skriva här, och kanske till och med vart man kan träffa på dem i vinter!

Bo i Hemsedal?
Sonite sa:
Jag har iaf varit på interjuv i Hemsedal nu för några veckor sen. Fick jobbet och ska dit i vinter. Nån annan här inne som kommer spendera vintern på heltid i Hemsedal?

Mig kommer ni iaf se på någon av skistars skiduthyrningar, alternativt på berget såklart!
jag ska bo och jobba i hemsedal någon här som kan tipsa om bra boende,.

Bo i Hemsedal?
hemsedal för mig med allihopa! och jag säger som "puffran" - servitris på skarsnuten. måste höra med er gott folk - har alla fått tag på boende? och om ni har detta, tips hur man finner lämligt ställe? jag har inte riktigt tagit tag i detta ännu, men känenr att ja, det är på tiden! ses om några veckor!

Bo i Hemsedal?
Letar febrilt efter arbete där just nu. Har ett hotelljobb på Harahorn på gång, men det ligger 1 mil utanför. Någon med erfaranheter därifrån? Hur är förbindelserna? Känns rätt slitet att pendla om man inte har bil.

Någon som har boende över centralt?

Bo i Hemsedal?
Låter som många ska upp o jobba i hemsedal. De blir nog skojj. Jag ska självklart med upp o jobba fast med skistar då.

Bo i Hemsedal?
fan va kul att se att vi är så många som ska upp! rickardTD vart på skistar ska du jobba? jag är på skistar med, i skidythyrningen.. Skönt som fan att skistar fixar boende åt oss, så de ända man behöver tänka på är att komma ihåg att ta med skidorna :-)

Bo i Hemsedal?
Hej allihopa. Så taggad ja blir när ja ser att de är så många som skall upp :) Jag kommer själv vara på Skarsnuten. Har visserligen inte hittat boende än.. Någon erfaren som kan ge mig en hjälpande hand eller vet något???

ses i offpisten

Bo i Hemsedal?
Jag ska jobb i nån sportshop/uthyrning för skistar. Ska bli spännande och se vilka som får jobb som va uppe på intervjuhelgen med skistar? Längtar så sjukt mycke upp till fjällen nu!

Bo i Hemsedal?
Kommer till 98% säkerhet åka nu! Så jävla gott!
Har inte fixat boende, så är det någon som är i samma sits eller har något ledigt - holla at your boy!

Bo i Hemsedal?
jag kommer upp och ska jobba:) jobbar genom skistar.
ska jobba kombinerat i liften/skiduthyrningen:D

är det nån som vet om man får liftkort av skistar?

börjar bli galet taggad.!

Bo i Hemsedal?
Söker soft folk att dela en stuga med! Helst så centralt det går!
Finns där ett rum ledigt så tar jag det!

Har du inget boende så hör av dig så kan vi försöka styra något tillsammans!

holla

Bo i Hemsedal?
atrocious: Galet taggad jag med och javisst vi på skistar får liftkort gratis! :-) du har även gratis liftkort på alla andra Skistar-orter (trysil/sälen/åre etc.)! Ses där uppe!

Bo i Hemsedal?
Centralt boende är väldigt svårt att hitta i Hemsedal nu, jag skulle nog kunna sträcka mig så långt att säga att det är kört att få tag i ett centralt boende nu. Däremot finns det lediga boenden i Tuv.

Joline, jag är ju såklart här då, men det visste du väl redan.

Bo i Hemsedal?
Tja tja

jag å en polare ska dra upp å säsonga, från december till maj.

ifall de är några som har boendeplats för 2 snubbar på 19 bast som älskar puder kan ni väl skriva till mig här på freeride. :D
ha d!

Bo i Hemsedal?
Har du en säng alt. soffa till övers? Jag behöver boende från nyår.
Skid/snowboardbrud från sthlm, 21, glad och omåttligt social. En kul typ :)

Hör av dig!

hej /Frida

Bo i Hemsedal?
Hei folkens!! Vi har en ledig plass i leilighet 700m fra liften.
Vi flytter inn 15 nov 2 gutter og en tjej. Vi behøver en tjej til!!!!!!!!!
Vi er fra 23-27år...har laget en tråd her tidligere.
Så om det er noen jenter som er sugen send meg en mail på fr eller til: skikjorer@hotmail.com

Håper å høre fra dere så fort dere ser dette! ;)

Bo i Hemsedal?
Såja, en vecka tills iaf jag drar till Hemsedal för säsongen. Snön hoppas ja kommer på riktigt snart också, nu jävlar drar de igång snart. 14e öppnar de! Nån mer som är påväg snart?

Bo i Hemsedal?
Jag och en kompis åker upp imorgon, ser ut att ha snöat hela helgen så vi är båda sjukt taggade nu. Kommer bli en grym säsong. Ses där!

Bo i Hemsedal?
Tänkte bara berätta att ja tog första svängarna i Hemsedal idag. Ner för en åkerslänt efter att ha gått upp haha. Kändes finfint, liftarna öppnar på fredag, vädret idag har varit lite molnigt i dalen som lyft senare mot kvällen och bjöd på sol. Runt 10-25cm snö beroende på var i dalen man är. Backarna ser ut att bli fina, vi ses i liften fredag morgon :-)

Bo i Hemsedal?
Hur är det med snö där?
Jag kommer jobba till och från där i vinter. Kommer jobba som reseledare åt JT Alpin så det lär väll bli någon tur fram och tillbaka.
Sen ska vi upp på en kick-off nästa helg.
Det kommer bli nice =)

Tillbaka
Topp