Bo i St.Anton - Jobba i Silvretta Montafon?

Pettzon

Ny medlem
Tja!
Är ett gäng som ska bila ner till Österrike och jobba i Silvretta Montafon. Vi kom på idén om att bosätta oss i St.Anton eftersom atmosfären där känns mer i vår stil och sedan pendla varje dag till Silvretta Montafon.

Undrar nu i allmänhet om ni tycker detta låter som en bra idé, någon som vet hur vägen ser ut mellan St.Anton och Silvretta Montafon osv?

Har även en till fråga. Angående boende, finns det någon bra hemsida där man kan söka säsongslägenheter i Österrike?

Senast ändrad:
Låter som ett jäkla mekk.
Speciellt med tanke på hur svårt de är med boende just nu i Anton taan.
Börjar blir väldigt överbefolkat därnere nu. :P

Jag förutsätter att TS med St.Anton menar St Anton am Arlberg, och inte St Anton im Montafon.

Vägen är bra och det skulle väl ta knappt en timme enkel resväg. Välj mellan att köra bergspasset eller ta tunneln genom berget. Tunneln kostar pengar, jag minns inte hur mycket, men reagerade på att det var dyrt. Finns säkert billigare biljetter att köpa om man pendlar.

Skulle TS mot förmodan mena St Anton im Montafon är det absolut inga problem. Därifrån går det tåg och buss till Silvretta, där liftkortet är din biljett.

Tycker själv när jag tänker efter att det kan bli ganska bökigt.
Men har kollat runt på boende men hittar ingen hemsida där det säljs lägenheter i andrahand osv. Ingen som har en aning om någon bra hemsida med boende för Österrike/Silvretta Montafon?

Tillbaka
Topp