Bo & Jobba i LOFOTEN?!

JeyBee

Ny medlem
Bo & Jobba i LOFOTEN?!
Är väldigt sugen på att ta mig upp till Lofoten till våren för lite jobb kombinerat med skidåkning, surf, klättring, turande och allt annat kul man kan göra däruppe!
Tanken är väl att stanna över sommaren och sen tills vidare beroende på hur man trivs!

Eftersom jag aldrig tidigare varit där så vore det sjukt gött med lite tips om tex. vilken ö man bör välja pga jobb/boende, aktiviteter mm :)
Vilken arbetsplats man ska akta sej för och vart man absolut borde söka mm....
Har dock förstått att man inte bör åka dit förrän i Mars när det börjar ljusna lite...

ALLA som har jobbat och/eller bott där är galet välkomna att höra av sej för lite tips och småsnack :)

Just nu smider jag dessa planer själv, så om nån bara är sjukt sugen att haka på eller redan har planerat liknande sak så hör gärna av er via mail!!

josefine.bergs@hotmail.com

Bo & Jobba i LOFOTEN?!
Hej, på Austvågøy finns Kabelvåg där folkhögskolan ligger och Henningsvær med Nord Norsk Klatreskole samt utsikt mot några av de mest utvecklade klätterområdena. Bra platser att bo på om du vill hitta likasinnade med andra ord!

Kolla också in Svolvær som är största orten på ön, inte många kilometer till Kabelvåg och har du bil tar det inte långa stunden att köra till Henningsvær heller.

Vet inte hur det är med jobb på vintern men på sommaren ska det absolut gå att hitta något.

Bo & Jobba i LOFOTEN?!
Hej JayBee,
Hur har det gått för dig? Blev det Lofoten? Jag har själv varit sugen på att dra dit ett tag. Vore intressant att höra hur det gick. Vilken typ av jobb kan man hitta där och hur mycket kostar det att bo typ?

/Danne

Bo & Jobba i LOFOTEN?!
Tjena!
Jag har fått mig jobb på sjön istället :) så numera jobbar jag på rotation och lägger till kaj i både Stamsund och Svolvær då och då!
Så tyvärr kan jag ju inte hjälpa er så mkt med jobb eller boende eftersom jag inte hamnade där...

Kan ju dock säga att det är SINNESSJUKT fint och jag kommer definitivt kliva av båten och spendera nån fritur där i sommar :D

Lycka till vidare för er andra!

Tillbaka
Topp