Bo på Tango i Val Thorens - hjälp

sunemangs

Ny medlem
Hej,

Vi ska åka till Val Thorens vecka 13 2005 och är intresserade av att bo på Tango. Är dock INTE intresserade av after ski där alla nästan tävlar om att dricka så mycket som möjligt bara för att imorgon kan spriten vara slut. Missförstå mig rätt men det är kul med afterski men det finns gränser. Hur är detta på tango? Hur är maten och personalen?

Snälla - all input är uppskattad!

/Tomas

Ja om du inte är förtjust i afterski så är tango verkligen inte rätt ställe att bo på! Tango har den absolut bästa afterskin (med mina ögon sett)! Det finns superbra liveband och massor av folk smo dansar och sjunger! Visserligen stänger afterskin vid sex eller sju eftersom det serveras mat där sen... Har inte själv bott på tango men har hört av kompisar att de varit väldigt nöjda med boendet och maten!

Jag kan rekommendera att bo på Dome de Polset som inte ligger särskilt långt därifrån, superfräscht ställe, nära till allt! Förresten, polset är ett lägenhetshotell, i så fall blir det kanskne billigare att bo ett "vanligt" hotell, och dessutom kan ni ju köpa till mat på tango.

lycka till! =)

Halva priset på drinkar tidigt på kvällen. PÅ tango är det råsupa som gäller.Där köper många 6-8 drinkar i taget.Hotellet är inte det minsta ljudisolerat När du är i rummet känns det som du lika väl kunde vara på afterski.

Bodde på Tango i vintras o jag var knappt på nån afterski. Kan varmt rekommendera det, ganska lyhört men det är väl bara använda öronproppar. Slitna rum men bra mat i restaurangen.

Tango var lugnare än många andra ställen på den bargatan förra året. Och som sagt festen dör rätt tidigt. Mycket bra afterski på rätt nivå. Ses där v 13.
Kommer husera nere i ucpa huset.

Coffe

När jag varit där har jag inte upplevt att det varit nåt race om vem som dricker mest osv, tvärt om har det gått lungt till och varit grymt trevlig stämmning. Dock har det varit rätt trångt och en ganska hög ljudnivå, så har du småbarn med dig kanske det inte bästa stället att ta en öl på efter en dag i backarna. Men som dom flesta ovan redan påpekat stänger ju afterskiin redan vid sjutiden så är du inte intresserad av den är det ju bara att dra upp på rummet, ta en dusch och softa en timme innan det e dags för käk.
Hoppas du får en härlig vecka där nere...

Har bott där en vecka, rummet var vattenskadat och såg ut som skit fast var rent och slappt.

Afterskin var ganska varierad, vet inte om det blir mer eller mindre röjj vecka 13, vecka 7 var det mycke röjj iaf.

Maten var bättre än förväntat, mycket och gott. Avråder dig dock att bo där ifall du vill sova länge, till och med resebyråerna nämner att det är ett "lyhört hotell", som inte blir tystare av allas festande.

tjenixen. Jag spenderade varje after-ski v1 förra året på tango. Super-ställe! Hur trevligt som helst. Skön stämning och bra live-band. Visst kunde det bli ös i baren och dans framför bandet men det var aldrig irriterande stökigt där. Rekomenderar det varmt. Bodde inte där men åt nyårs middagen där, vilken var UNDERBAR!

Afterskin är OK, men efter en vecka kunde man alla låtarna och vitsarna som sångaren körde VARJE KVÄLL. Lite patetiskt. Men, maten är verkligen bra, personalen jättetrevliga.

Tag med öronproppar om du tänker sova nån timme på dygnet. Väggarna är tunna som papper.

Men, trots alla setbacks, så har vi bokat 7 pers där vecka 10.

Vi ses, Claes

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp