Boardslide

Boardslide
Stompa är typ när det låter "PFOFF" när du landar. Du trycker lixom ifrån med skidorna precis innan landningen och landar mitt på skidorna. Då får man fram det där sköna ljudet. Och VOILA i detta samanhang skulle kunna vara grattis!

Boardslide
släpp bara tanken o kör, brukar funka.. annars är det väl bara att vrida 90 grader på en rail o hoppas på det bästa

Boardslide
Men ska man börja 50-50 och sen övergå till boardslide eller ska man hoppa up i boardslide vad e e lättast och ungefär hur mycket ska man luta sigframåt om ni kan förklara =P

Boardslide
puh.. what is your problem, ut och åk istället för att sitta o häcka vid datorn och vänta på tips...
men ett kan du få.. det är lättare att köra upp på railen 50/50 och sen vrida 90 grader... gör det i början så du lär dig placera vikten rätt

Boardslide
eh okej tack för tipset man kan ju inte va ute och åka hela tiden =P burkar åka en dag i veckan ungefär men nu på sportlovet bär de av till Tänndalen

Boardslide
Prova boardslide på rail inte på nån liten bänk(för om du har en ny bräda kan stålkanten hacka i bänken o du trillar på bänker...egen erfarnhet) gör en "90" o försök o håla balansen:P

Boardslide
Öva öva öva och öva.

Om du är så mycket newbie som folk tycker så kanske det är bäst att påpeka att en boradslide gör man med magen i åkriktningen.

En frontside boardslide gör man med ryggen i åkriktningen.

Boardslide
gör inte som jag... jag fick bakåt vikt, (klantigt som fan av mig) o slog nästan i railen :D, men jag slog inte i railen men slog i backen som var en meter ner med ryggen först

Boardslide
mm ..mykke seriösa tips till en som ber om hjälp :P
.. böj på benen innan rejlet så du känner att du har balans o är mjuk i benen
..ta inte för lite fart för de e då du kommer tappa balansen o glida av och/eller falla bakåt!

lycka till..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp