Boardstore.se?

Forslund

Ny medlem
Boardstore.se?
Kollat runt lite och de verkar ha ganska sjysta grejer!?
Har tänkte mig ett paket för cirka 4000.. Skall man kolla där eller på något annat ställe?

Har tittat på; Type A Prokit -04, ser bra ut i beskrivningen, men någon kanske tycker annat?

Har aldrig köpt bräda tidigare utan kört på min gamla Morrow sedan 96:)...

Jag är 183 cm och hade tänkt mig en 160 bräda!

Boardstore.se?
kolla inte bara på ett ställe...
och det är bra att kolla i lite "riktiga" affärer så man får klämma och se prylarna live
men jag tror att det ska vara helt ok att handla från boardstore

Boardstore.se?
oneoff är en bra affär. Alpingaraget rekommenderas också.
(fleminggatan 17)

Type A brädan verkar vara en riktigt fin allround bräda till ett mycket överkomligt pris, men jag har inte sett någon annan affär än boardstore.se som har den, vilket försvårar att se den i verkligheten, om man vill klämma & känna lite.

Boardstore.se?
yepp alpin garaget kör bara med skidor..

men kolla på oneoff dem har många och bra brädor..

annars finns det ju det pakete från boardstore"type A jim moran dragon" vilket ska vara en riktigt bra bräda tillkanon pris.. men bindningarna vet jag inget om

mvh/daniel

Boardstore.se?
Tack Daniel..

Vad tror ni om man köper en sådan bräda men sätter ett par burtonbidningar på? Det borde väl vara standard fastsättningt?

Boardstore.se?
Alpint på Torsgatan (nära St Eriksplan) är en kunglig butik. De vet vad de snackar om, till skillnad från vissa "riktiga" snowboardbutiker där personalen mest har pluggat in teamen och vem som kör på vad. Du kan använda burtonbindningar på alla brädor.

Boardstore.se?
Det är bara discarna till Burtonbindningarna som skiljer vilket system dom passar till. Sen några år tillbaka kommer deras bindningar med discar som passar både 3D (Burtons system) och 4*4 (det som "alla andra" använder) så det ska inte vara några problem.

Åt andra hållet är det lite knepigare. Bara ett fåtal andra bindningstillverkare har fått licens för Burtons 3D-system. Skulle man använda andra bindningar än dessa på en Burtonbräda så gäller inte brädgarantin om den skulle gå sönder. De bindningar som är/var ok förutom Burton är bl a Ride, Tech 9 och Drake. Oftast behöver man fråga i butiken om speciella 3D-discar för att dom ska passa. På Burtons hemsida står det dock såhär nu angående inskränkningar i brädgarantin:

"Board damage resulting from improper mounting of bindings, the use of incorrect mounting hardware, or the mounting of non-Burton bindings."

Obs sista raden.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp