Boende Andermatt/Graubunden søkes

mardh

Ny medlem
Jag är på jakt efter boende i Graubunden området från och med 25 jan tom slutet av säsongen. Andermatt står högt på önskelistan men jag kan egentligen tänka mig många andra orter också. Davos, Disentis, St Moritz mfl. Är intresserad av alla former av boende men helst en säng :).

Jag är en 31 årig svensk bosatt i Narvik. Skall vara med på en kurs och en lavinworkshop i Davos under januari. Därefter är resten av säsongen öppen. Siktar på att få till några flerdagars turer hytta till hytta i slutet av säsongen, om det är någon annan där ute som är intresserad av detta så tveka inte att ta en kontakt.

/Anders
a_mardh@yahoo.se

Om du vill vara kvar i Davos kan du kontakta SPI Real Estate. davos@spi-real-estate.ch eller +41 81 416 81 21. Dem hyr ut lägenheter som är bättre än det Erika hyr ut (om du ska vara med Öytun).

Jag misstänker att du tänker köpa liftkortet för hela Graubunden och därför stanna inom det området för resten av vintern. Men om du inte vill det kan jag kanske ordna boende nån annan stans.

Tack før tipset. Jag skall vara med Øytun. Låter som du har varit i Davos tidigare?
Var ær det som du ev kan ordna boende?

Hej,

Vi är 3 ev 4 st som skall ner till Andermatt Feb-April. och har 2 st lediga sängar.
Beonde ligger i Andermatt byn Hospental. stor kök och matplast, två sovrum plus två st extra bäddar i allrum.
tillgång till Bastu och inomhus swimingpool.

du kan väl höra av dig ifall det låter intressant.

mvh
Martin

Detta låter ju mycket intressant. Har fått med mig en kompis på sæsong nu också, som om ni har två sængar till en rimlig peng så passar det oss som handen i hansken.

Jag drar till Sverige nu ikvæll o stannar tom tors 13/11. Kommer førbi Sthlm och Gøteborg. Om du ær intresserad så kanske vi kan træffas før en "anstællningsintervju" , alt så har jag nr +47 97469040. Om du skickar ett nr så kan jag ringa upp.
/Anders

Vi är två som letar boende i Disentis för februari och mars. Delar gärna boende, annars är det nån liten lägenhet som gäller. Alla tips är välkomna! Och vi hakar gärna på turandet Anders!
/stefan och sara

nja boende har jag ju men skriver mer för kontaktens skull.. vad är det för workshop och när är den? jag har hyrt lya nära Lenzerheide och Savognin i två år nu. Den ligger dock 10-15 minuter bilfärd från allt.. liten by på 100 pers. Övernatta går bra där, några nätter iaf. Hursomhellst, hör av dig till graber_bernhard@hotmail.com
kommer inte ner förrns 15dec kanske, ute och jobbar på tankfartyg tills dess.
hörs

Tjena!
Nu håller jag mig inte riktigt till ämnet, men betyder detta att du har ett boende du vill ha uthyrt i Narvik under våren?
Själv letar jag jobb och bostad i Narvik då det verkar vara ett trevligt ställe. Så om du vill hyra ut ditt eget boende eller har förslag på bostad/anställning så är jag intresserad.
Har sökt jobb på skidanläggningen men det var inte aktuellt förrän i februari. Vet du om de har boende där eller om det finns rimliga möjligheter för en gammal kajakguide att få jobb?

Tack på förhand / Fred

P.S. Är mycket ordningsam och vederbörligen avmaskad hos leg. veterinär.

Tillbaka
Topp