Boende Badgastein!

• Trådstartare Trådstartare jonte85
  • Start datum Start datum
J

jonte85

Guest
Boende Badgastein!
Hallo allihopa...

Åker ner till Badgastein nu snart och har två boende att välja på..
Villa Mühlberger och Taxi Askins hus..

Mühlberger kostar 500sek mindre i månaden men jag har hört att det är sjukt skabbigt där..
Någon som har erfarenhet av Taxi Askins hus?

Tack på förhand!

Boende Badgastein!
Har ingen erfarenhet av det.. men finns det plats över på något av ställena så är vi mycket intresserade ;)

Boende Badgastein!
Haha, inget av dom är väl några höjdare. Mühlberg är ganska skabbigt, Askin är BG:s maffia-boss.
Men det funkar väl att bumma i, kör på Askin isf!

Boende Badgastein!
Villa Mühlberger är helt klart en upplevelse att bo på.. bodde där två månader förre säsongen och det hade väl både för och nackdelar. Mest nackdelar dock.. =)
Det är riktigt sunkigt och långt till liften men man kan risa och för hur mycket oväsen som helst utan att någon säger något om det.
Reili, innehavaren, är f ö BGs störste och ende (?) haschlangare. Det är inte omöjligt att han för att vara sjysst kommer bjuda er på lite hasch..

Det kostar 200€ pers/månad.

Sen finns även ett kurhus ovanför kinesrestaurangen som hyr ut rum långvarigt. Det kostar mellan 8-10€ per natt. Det är fräscht och de kan sköta ens tvätt för ett blygsamt tillägg.

Boende Badgastein!
jonte85 sa:
Mühlberger kostar 500sek mindre i månaden men jag har hört att det är sjukt skabbigt där..
Någon som har erfarenhet av Taxi Askins hus?
Du kan nog höja det där till minst 1000spänn billigare. Askin blåser er på alla pengar ni har o lite till! Han e nån kriminell maffioso som älskar att blåsa dumma svenskar. För att hans "fru" ska tvätta en omgång åt dig får du pröjsa €5 har jag för mig, är det ett par strumpor som inte går i den maskinen, måste hon tvätta två gånger o då blir priset €10. Därför handtvättade jag alla mina kläder hela säsongen :) Blev dock mest underkläder och strumpor. Mina roommates tyckte inte jag lukta gott dock. Jag menar fortfarande att man inte behöver byta lakan mer än en gång varannan månad. Nåja.
När vi kom funka spisen med två kokplattor något sånär. Den ena plattan kunde knappt koka vatten. När väl skiten paja helt, ja då köpte han ny o debiterade oss. Alla fick typ tillbaka hälften av depositionen pga div "skadegörelse" och att vi inte städade så ofta.

Men visst, gillar du svin och utmaningar samt kan tyska (han pratar inte engelska så gärna) bo hos Askin. Men räkna inte med att du får åka billig taxi för att du bor hos honom även om han äger ett taxibolag. Sista två veckorna bodde vi på ett annant ställe som låg typ 5min gångtid bort, för det fick vi pröjsa €10. Pga att vi hade så mkt bagage sas det...

Boende Badgastein!
Bo inte hos Askin. Jag och min kompis hade ett par helvetes veckor där med olja från elementen över hela golvet, iskallt vatten i duschen och han är allmänt otrevlig och blåser en på depositionen som man aldrig får tillbaka oavsett om man förstört eller inte.
Bojkotta gubbjäveln säger jag bara!!

Tillbaka
Topp