Boende: Chamonix

alpvalp

Ny medlem
Jag behöver någon (eller några) att bo med i Chamonix i vinter! Jag har kontakt m. folk som hyr ut lägenheter, men alla är för dyra för att bo i själv. För 18-22 kvadrat får man betala 1100 - 1300 euros/månad! Jag är desperat och därmed öppen för alla förslag! Ni kanske redan har boende och behöver en kock?...

Tjena Alpvalp, är helt klart intresserad... kan dock komma ner först den 17 jan om det r lungan...=)

Om behövs trubadur ( gitarr tas med andra ord med..) så är jag din man =).

Hör av dig om hur det går. Har du chirrat resa osv förresten?

Mvh
/Johan Wedfelt

wedfelt@hotmail.com

Hej! Jag ska ner till Chamonix runt den 24 jan. Har ingenstans å bo. Kan tyvärr inte spela nåt annat instrument än blockflöjt (fast det va längesen) men jag e himla trevlig =) Så om du skulle kunna tänka dig att bo med en glad och trevlig tjej så är jag din kvinna =) Du kan väll höra av dig!
// Karin

kalas_karin@hotmail.com

Underbart Karin!
Vi får se vilken storlek det blir på lägenheten... Om du får plats så är du varmt välkommen!

Hej valpen!
Även jag är intresserad om du tar tag i boendeordnandet! Sist jag var nere bodde vi mellan 3 och 8 personer på 20 kvadrat, så det behöver inte alls bli dyrt om man bara tycker om att umgås!... Trubadur, blockflöjt och.. jag får ta med stämbanden! Vi kanske kan försörja oss som gatumusikanter! Spelar du kongas så är det ju kirrat!
Hör gärna av dig till mig med!

/Anna
annagrimfors@hotmail.com

Jag är helt klart på att hyra en lägenhet med dej! Jag hade tänkt mej att komma i andra halvan av januari och stanna säsongen ut. Du får gärna laga allt käket till mej oxå om du nu vill det... ;o)

Goddagens...

Jag är på desperat jakt efter boende, så om du fixar nått så är jag grymt intresserad av en plats. Jag kan också laga mat och vet hur man festar loss, snäll är jag å=). Hör gärna av dej...
/Tobias

tobiaserixon@hotmail.com

PS. Dessutom förbjuder ofta ägaren att man bor fler än ett visst antal i lägenheten... I mitt fall blev jag informerad att endast 2 kunde bo där permanent, men en extra får hälsa på under max 2 veckor. Han sa att det berorde på att unga svenskar har rykte om sig att bete sig som de gamla vikingarna på plundringståg genom europa!

Lägesrapport:
Den Studio jag tittade på i Chamonix förra veckan kommer att kosta 4050 euros för perioden 15 jan till 15 maj! Kostnader för el, turistskatt, slutstädning och Génepi tillkommer! I den ansågs 2 pers kunna bo permanent...
Får snart veta om större alternativ finnes...

Är klart intresserad av boende i Cham. Hör gärna av dig om du har plats kvar. Tänkte åka ner strax efter nyår.

/John

john@ipunplugged.com

hej alpvalp!
är kanske lite sen, men ska ner runt 20 jan m min kompis ellen. vi har inget boende men är på jakt!! vill gärna vara med om du hittar ngt större! tillgång till bil om det lockar.. anna o ellen

Thank U Leif!
Och tack alla ni andra som medverkade! Mina problem löste sig, -hoppas era kommer att göra det också! Jag önskar er en god jul och en underbar vinter!

*CASE CLOSED*

Tillbaka
Topp