Boende Engelberg säsongen 09/10

Jelis

Ny medlem
Vi är två tjejer som tröttnat på jobb och tristess och har bestämt oss för att ta vårt pick och pack och dra söderut för att göra vår första säsong i vinter. Vi har fastnat ganska rejält för Engelberg och är i full fart med att leta boende.

Vi är inte kräsna och är nog bland de enklaste människorna som finns - enligt oss själva i alla fall :) Så behöver du/ni ett par trevliga tjejer att dela hyran med så finns två grymma roomies här.

Om du inte har något boende till oss kanske du ändå kan ge oss något tips eller så om var vi kan hitta det, skriv gärna i vår nya fina trååååd i så fall!

Anna & Ida

Hej tjejer.
Bellevue har bummar boende i Engelberg, billigt.
Folk i byn hyr helst inte ut lägenheter till "invandrare".
Lycka till så ses vi i vinter!

Hej Anna och Ida.

Inget boende, men behov av roomies är min status i dagsläget. Har tänkt mig spendera feb-april i antingen engelberg eller andermatt. Så vi kanske kan slå våra säckar ihop och hjälpas åt i bostadsletandet. Hur länge tänker ni er att vara där?

/Sara

Tjena, sitter själv i samma sits. Vart kollar ni när ni letar boende? jag har as svårt att hitta nåt.

Testa med att ringa Engelberg turist information.
Eller kolla under annonser under freeride.eu Annars så finns Bellevue, Hotel Eden.
Det finns ett gäng mäklare där också tex Remax.

Tillbaka
Topp