Boende Engelberg

johngustafsson

Aktiv medlem
Boende Engelberg
Hej!

jag har fått jobb som skidlärare i Engelberg i vinter. Detta leder ju genast till problemet, vart ska man bo? Finns det någon har på freeride som också ska ner skulle vara sugen på att dela boende? Vet någon vart man ska börja leta? Har googlat en del, men det enda jag hittar är semesterlägenheter.

// John

Senast ändrad:
Boende Engelberg
Vilka ska du jobba för? Verkar vara rätt dött med boenden för i år.. Men kolla annars med jobbet. Är det Prime som du jobbar för så brukar de ha ett hus som man kan hyra in sig i, om jag minns rätt..

Vi ses i vinter!

Boende Engelberg
Visst är det prime jag ska jobba för och dom har ett hus, ja. Men om jag inte hörde fel när jag talade med dem i telefon så skulle hyran ligga på 800 franc i månaden för ett rum..

Boende Engelberg
johngustafsson sa:
Visst är det prime jag ska jobba för och dom har ett hus, ja. Men om jag inte hörde fel när jag talade med dem i telefon så skulle hyran ligga på 800 franc i månaden för ett rum..
CHF 800 låter som en rätt OK deal här nere, ärligt. Klart du kanske kan komma billigare undan om du hittar någon att dela en liten, sliten lgh med...

Boende Engelberg
johngustafsson sa:
Hej!
jag har fått jobb som skidlärare i Engelberg i vinter. Detta leder ju genast till problemet, vart ska man bo? Finns det någon har på freeride som också ska ner skulle vara sugen på att dela boende? Vet någon vart man ska börja leta? Har googlat en del, men det enda jag hittar är semesterlägenheter.
// John
Jag bodde där nere för 750 för tre år sedan hos en privat hyresvärd och det var ett helt okej boende. om du vill kan jag PM:a dig hyresvärdens uppgifter! :)

Tillbaka
Topp