Boende finnes ev i Fernie, Canada

adamoscarson

Ny medlem
Vi håller på och försöker fixa boende i Fernie, Canada och har kanske en sk Condo för 6 pers på g. Problemet är bara att vi bara är tre pers (Jag, Eric (Flateric) och Christine) så vi måste dela den med 2-3 andra justa personer för att ha råd med den. Så vi undrar om det finns folk här som är intresserade av att dela med oss?

Troligtvis kommer vi få den runt den runt den 15-20 january och vi kommer ha den minst en månad, ev längre (förutom ett avbrott på en vecka i mitten på februari i så fall). Den är placerad i Annex och kostar 2100 CAD per månad incl el och gas och så. Dock verkar det tillkomma städningsavgift på 60 CAD per vecka. Den skall vara ny och i bra skick så det är "no partiers" som gäller.

Hör av er SÅ SNART SOM MÖJLIGT och endast seriösa personer.

/ Adam Oscarson

Tja

Jag är lite sugen på att dra till Canada så varför inte åka med er nu när det inte är någon av mina vänner som er ett dug intresserade av att åka nu i vinter. Men jag skulle nog kunna tänka mig att stana betydligt långre än vad ni skriver ( skulle man kunna hyra det längre så som till april ut ev?).

Hur har ni redan bokat biljett och i såfall till Vancover, Seattle eller "Stanton tror jag det var"?

Vad innebär avbrottet, att man får nogt annat boende under tiden eller får man snällt ta sin sovsäck och hitta något?

Har ni sparat mycket eller kommer det att gå hårt på de surtinjobbade slantarna?

Jag ska softa i Calgary under hela februari och mars så jag hänger gärna på de sista två veckorna! Eller om ni hyr en mindre lgh så kan jag hyra in mig hos er nån vecka?

"Money is no object" och jag kan hälsa på närsomhelst under februari eller mars. Är det kanske några andra bummare i Canada som behöver hyr-spons under den tiden? /dB

Tjena Adam,

Vi är ett gäng på fyra (två grabs från Uppsala, en tjej från Göteborg och en fransman från Pyreneerna) som åker till Fernie de 20e november. Vi håller just nu på att kolla upp boende men har lite problem med hur vi ska gå tillväga. Var har ni letat?På sighterna för boenden är det mest longterm rentals med massa vräkiga villor med yacuzzis och grejer, känns som om vi klarar oss utan det. Det lät ju iaf riktigt bra det ni hittat, vi är ju tyvärr en för mycket men det kanske man kan lösa eller? Vi planerar att stanna till april, men det är ju bra att ha en back-up plan om allt skiter sig med boende så ni får gärna höra av er när ni kommer.

//Axel

Jag är väldigt intresserad av boende i fernie, helst för hela säsongen.
Om någon har boende med plats för en till så skriv till mig!

tja! vi är två killar som kommer över den 28e januari och stannar till den 18e mars, vi står och velar mellan
fernie och whistler...har ni plats åt två i ca 7 veckor? jag har jobbat tidigare i british columbia och ska kolla upp
med gamla vänner vilka som är i trakten för ev andra möjligheter (+ evu krashning veckan du pratade om utan
tak)
hör av dig!
erik

Hej!

Kul med respons, men detta skrev jag i januari, och det gällde alltså FÖRRA säsongen. Det är mao ingen idé att fråga om det finns plats i år, ty jag har ingen aning :)

Tips till er som söker:

ferniepropertymanagement.com
forumen på fernie.com, virtualfernie.com, http://far.redtree.com/cgi-bin/far/index.py

Lycka till och hoppas ni får bättre väder än vad jag hade (4 puderdagar på två och en halv månad...)

Undrar ni över något mer så hör gärna av er så skall jag se vad jag kan göra..

/ Adam

Tillbaka
Topp