Boende finns i St.Anton

Hajden

Medlem
Boende finns i St.Anton
OTROLIGT MEN SANT
Jag och en kompis har efter en tids sökande lyckats hitta boende i St. Anton eller närmare bestämmt en liten bit utanför st anton i en by som heter flirsch, denna ligger ungefär 9 km utanför st anton. Där går skidbussar så det är inga problem att ta sig till st anton.
Det är en lägenhet för 6 personer som vi har hyrt från den första december tills den sista april. Nu kommer det bästa av allt. Priset för lägenheten är 600 euro per månad. Alltså 100 euro per person och månad om vi är 6 personer.
Är ni intresserade så kontakta mig på
heyden_84@everday.com
eller
fredriknelsson@hotmail.com
Det är en fördel om ni har bil

M.v.h
Joel Heyden och Fredrik Nilsson

Boende finns i St.Anton
Tjena!

Låter intressant! Vi är två gbgtjejer på 19 år som söker skjuts och boende i St. Anton. Tänkte åka ner någon gång i December och vara där hela säsongen. Har ni koll på jobb också? Hör av er.

// Johanna och Sophie

Boende finns i St.Anton
Inte för att ta bort nån glädje eller så MEN.. Flirsch ligger väldigt långt bort, 9 km är nog ett önsketänkande. Kan funka om ni har bil, det är nästan ett måste. Om ni inte har det..ujuj se till att flirta ordentligt o kom på bra fot med nån österrikisk taxichaffis. Kolla innan ni bestämmer er när första bussen går på morgonen...inte speciellt skoj att missa snön bara för att buss-helvetet inte går i tid. Sen e jag inte så säker att skidbussarna går dit. Det går ju bussar men det e lokalbussar o de kostar evrosar. Men är inte säker, skidbusssarna kan ju ha gått ända dit bort också..=)

Annars kan det väl kanske funka, tvivlar lite. Men Pettneu-folket jag vet var inte så glada över avståndet alla gånger och det är ändå betydligt närmare än Flirsch. Fast å andra sidan..det e väl ungefär lika långt till St.Anton som till Ischgl därifrån så då kan ni ju välja lite..

Fundera en gång till.. ha en trevlig säsong..

Boende finns i St.Anton
Jodå så är det Flirsch ligger satans långt bort, det går skidbussar på dagarna. Men på kvällen är det ett helvete sista bussen till Flirsch från st.anton går 19:30 och sista bussen mot st.anton från flirschan går 20:00 en taxi springer loss på typ 35€, inte så kul.
Busskort på lokalbussarna kostar typ 7€/vecka. Det enda positiva med flirsch är att det är närmre Landeck om man vill handla på nån större mataffär. Bo inte där jag har bott där ett tag under förra säsongen, billigt men avsides. Satsa på Petneu istället dit är det iaf möjligt att gå från anton. Att gå till flirsch tar typ 2h cyklade iof några gånger men det tog typ 25-30 min och var snorkallt...

Boende finns i St.Anton
Glömde säga det är 7km till petneu och det stämmer, till flirsch är det typ dubbelt så långt

Boende finns i St.Anton
För att vara exakt så är det 9,5 km till st jakob och till mitten av st anton så är det 12 km. Det är kanske lite långt, men har man bil så borde det ordna sig. Man kan ju åka taxi för 15000 kr per person för att komma upp i samma pris som boendet kostar i st anton. Där var en kille som skrev att taxin kunde kosta 35 euro. Detta innebär att vi kan göra 250 taxiresor om vi e 6 personer för att med boendet och taxiresorna komma upp i samma pris som det kostar att bo i st anton(räknar med att boendet i st anton kostar 2000 euro för hela säsongen).

Boende finns i St.Anton
Ok, det med avståndet är jag inte riktigt hundra på jag har gått den vägen det är inte 9 km från centrum av st.anton till St.Jakob det är betydligt kortare, men skit samma. Det verkar iof bra om ni har råd att pynta så mycket taxiresor men ni kommer att tröttna på den utgiften till slut. Vet ni nåt om lägenheten i Flirsch, vad heter familjen ni hyr av??

Tillbaka
Topp