Boende för 16-17 åringar!

Youstfofuun

Ny medlem
Tjena !

Jag och mina kompisar tänkte dra upp någon vecka i vinter o köra lite skidor. Men det verkar inte som att det finns något boende för "omyndiga", därför vänder jag mig till er om hjälp. Så min fråga är: Finns det något boende i Sveriges fjäll för omyndiga ?

Kolla in Alperna annars, där är det ofta inget krav på att vara myndig så länge man har sina målsmäns godkännande att resa iväg!

Ni kan ju alltid hyra någon annans stuga. Kanske bra om ni känner personen dock. Är nog itne alla som vill hyra ut sin stuga till ett gäng pöjkar på 17

ramundberget/funäsdalen där brukar man kunna boak fastän man är under 18 bara man har målsmans underskrift typ

Kan rekommendera ramundberget, var där i en vecka för 1,5 år sen. VÄLDIGT bra åkning i pisten och inte påtal om offpisten så är den underbar. skön park, schysst personal, väldigt bra mat (måste rekommendera den nya restuarangen), kort liftkö. Och nästan inga 08or med tanke på att ramundberget ligger verkligen vid vägens slut.

Kommer inte ihåg boendepriserna, men där vi bodde var det inte spec dyrt. Rätt stor lägenhet och det var 4-5 bäddar. Liftkortet var inte heller overprized som sälen och åre är (med tanke på vad man får ut av backarna)

Slutsats: ÅK DIT! Mycket bättre än sälen och åre om man är ute efter bra skidåkning.

Jag var 16 år och visste inte vart vi skulle, vi ringde upp till lofsdalen (dom är inte skistar) och frågade lite och dom vi hade inga problem att bo där :)

Tillbaka
Topp