Boende Funäsdalen sökes!

emol

Ny medlem
Boende Funäsdalen sökes!
Jag har bestämt mig för att spendera vintern på skidor (säsonga)
Är intresserad av att bo i Funäsdalen med omnejd
Någon som har lite tips eller rent av fixat boende och vill ha en inneboende?
Jag är en 27 år gammal hälsing som dom senaste 8 åren har bott i Stockholm.
Är även intresserad av boende på andra orter som tex Riksgränsen, Björkliden, Hemavan/Tärnaby
Ursäkta för ev stavfel och gramatik konstigheter.

/Emil

Senast ändrad:
Boende Funäsdalen sökes!
Tack Lee-nus!
Dum fråga kanske men tillhandahåller destination funäsdalen säsongsboende?

Senast ändrad:
Boende Funäsdalen sökes!
jaså, ska du säsonga? om du ska jobba på nåt av fjällen så är det väl de som i första hand ska hjälpa dig med boende. destination funäsdalen har såvitt jag vet inga lägenheter eller hus, men de kan nog skicka dig vidare dit du vill, eller så de förhoppningsvis koll på bostadsläget!

Boende Funäsdalen sökes!
Det stämmer att jag ska säsonga blev lite knas när jag skrev.
Om allt går som jag tänkt mig kommer jag inte jobba
Tack för Hjälpen!

Boende Funäsdalen sökes!
Hör med Wärdshuset i Hamra. Har för mig att de hyr ut ett annex i Hamra till säsongare. Det är inte speciellt fräscht men sjukt billigt.

Boende Funäsdalen sökes!
Varför ska du stanna i Sverige, och Funäsdalen, om du inte ska jobba?

Så som jag har förstått är Annexet på Hamra bara för dem som jobbar för Luppen.

Du kan ju pröva att lägga ut en annons i Fjällnytt.

http://www.mittharjebladet.com/

Nedre delen av gamla Stinas i Tänndalen ska hyras ut till säsongare i vinter. Du kan ringa kiosken och få nummret till dem: 0684 221 77.

Boende Funäsdalen sökes!
TellyHelly sa:
Nedre delen av gamla Stinas i Tänndalen ska hyras ut till säsongare i vinter. Du kan ringa kiosken och få nummret till dem: 0684 221 77.
Ska de som hade Gröna lyktan (gammla stinas) inte bo kvar där?

Du vill inte bo på annexet, punkt. Svårt med bostäder i Funäs, ramis har en av de nya lägenheterna vid sjön utöver personalen i ramis... Funäsberget har inga boenden.. Det finns inte ens boenden åt personalen så det räcker där uppe så att hitta ett för hela säsongen kan bli svårt. De som äger Gröna lyktan, vandrarhemmet mittemot \"kjåsken\" har en husvagn man kan hyra, en polare bodde i den förra året, helt ok, hör med dem.
Jon Wagenius har hyrt ut sitt hus åt säsongare i några år, men där har Kjaergaards skidskola första tjing och jag vet inte om han var så sugen att hyra ut i år igen, bodde där i vintras, riktigt bra, skadar inte att höra.
I Ljusnedal (vid bilprovningen) finns ett gammalt kontor som hyrs ut, några vänner på Topsport och en från ramis bodde där i vintras, vet inte om någon har det boendet paxat.
I utkanten av byn, precis vid 90-skyltarna mot kröket finns en dam som hyr ut källarvåningen.
Annars är det väl bara att ringa runt och fråga om någon har en källare till övers.

Boende Funäsdalen sökes!
tackar för alla svar !
Ska kolla upp dem .
Hade det bara varit upp till mig och bestäma så hade blivit säsong i Usa .

Boende Funäsdalen sökes!
Finns ett hus som ligger precis ovanför Eriksgården där ett äldre par hyr ut rum i de två övrevåningarna i huset, med gemensamt kök. Har inget nummer men det borde du kunna klura ut! :)

Tillbaka
Topp