Boende i alperna endast från helg till helg?

xaedon

Ny medlem
Tja!

Jag har hittat billiga flygbiljetter till Geneve i januari. Det skulle i sådana fall vara mellan en onsdag till onsdagen därpå. Det jag undrar över är hur det fungerar med boendet i alperna. Tittar man på diverse olika orter så verkar boendet som finn endast gå att boka från lördagar eller söndagar och sedan en vecka framåt. Finns det boende som man kan boka valfritt antal dagar samt när som helst under veckan?

Anledningen till att jag inte mer någon specifik ort är pga att jag inte vet vart vi kommer att åka. Det bestäms i sådana fall någon dag innan flyget går. Men vill som sagt inte boka biljetter på en onsdag om vi inte kan fixa boende mitt i veckan.

Någon som kan hjälpa mig med hur det fungerar i generella drag i Alperna?

Tack på förhand!

Vet ej hur i frankrike men i at och ch är högsäsong svårt, lågsäsong inga probs. Oftast måste man ringa dock internet är ju ofta förinställt

Senast ändrad:
Hotell brukar gå boka valfritt antal nätter och med valfri ankomstdag. Finns ibland även lägenheter som funkar så. Mitt tips är att surfa in på respektive orts hemsida och leta under "Accommondations" avdelningen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp