boende i åre säsong 06/07

Hej där!

Ja va i åre säsongen som va å ja bodde i Duved på Staffhotel. Va hur bra som helst! Vet att dom håller på att bygga till, till säsongen som kommer. Kolla upp d!
=) Stina...

hej hej! jag ska till Åre och åka snowboard hela säsongen tänkte höra om det är någon mer som ska det? så kan vi börja snacka lite här så att man känner någon innan man kommer dit=)

/Maria, 20 år

morsning, japp jag ska antagligen me till åre! verkar kul! hälsade p en kompis där förra säsongen å fick sån himla lust.. annars, har varit där en hel del vintrar, men inte längre än så direkt.. har du vart där innan då el? har du bölrjat söka jobb?
ha d gott å skriv i min gästbok som e ack så tom;)

Nae jag har ingen koll än, såg iofs en 2:a i centrala åre för 5400/mån som verkade döfin men den kanske inte finns tillgänglig under vintern. annars vet jag inte mer just nu.

Senast ändrad:
jag ska också upp säsongen 06/07 men har inte fixat jobb och boende än. har ni en plats över någonstans eller funderar på att gå ihop ett par stycken och hyra något större så hänger jag gärna med!

hör av er i gästboken eller något. ha de bra

Hej jag och min kompis tänkte åka upp den här säsongen efter nyår hade de tänkt att bli av sen fram till säsongens slut. Vi har kollat runt lite och att hyra lägenhet på 2 st bli väldigt dyrt därför undrar vi om de finns någon/några som är intresserade på att dela boende? Hör av er om ni är intresserade eller har några frågor. /Jesper

tjaaaaa!

Jag letar också boende, det är verkligen inte det lättaste. Har typ fått jobb, måste ba hitta nånstans å booo. ska kanske skita i jobbet å ba glida istället,typ feb-april, vi får se. Men är som sagt ute efter nånstans att bo hur som helst. Öppen för alla förslag, så hojjta gärna till om nån har en plats över el så;)

Jag är också intresserad av att dela boende med någon/några. Så om det skulle behövas en till någonstans så är jag lätt på! Ska upp o jobba och åka så mycket som möjligt! Tänkte åka upp i Oktober och stanna hela säsongen! Hör gärna av er om det dyker upp nåt. Antingen här eller på msn! / Kajsa

Jag skall gå skidlärar linjen i åre i år och undrar om det är någon som vill dela eller har något förslag på boende.

jag har en lägenhet över om nån är intresserad..
ligger 2km utanför duved, vi har sagt att vi ska ha den men ångrat oss å ska på bo staff istället trots priset.. :/

så är det nån som behöver en lägenhet hela vintersäsongen så hojta så får ni nummret!

när brukar första snön komma i åre?
känns ju allmänt ovärt att hänga där när det inte är någonsnö och bara lerslask i dhspåren

wuchi sa:
när brukar första snön komma i åre?
känns ju allmänt ovärt att hänga där när det inte är någonsnö och bara lerslask i dhspåren
Det beror på när Kung Bore behagar komma med sin last.
För två år sen åkte vi finfint knädjupt puder i november. Förra året var det inte så fint på hela säsongen. Så det varierar kan man säga.
Kolla www.skistar.com/are för öppningsplan osv.
Runt lucia brukar du vara safe. Men förra året regnade det då....

/ J

ok. tack! tar mig upp nån vecka innan snön kommer antar jag.
man vill ju göra sig hemmastad och vänja sig vid tanken att äntligen få åka skidor tills snön försvinner igen

Jag är också ute på jakt efter boende över säsongen. Men det känns som att det är typ tre miljarder boendesökande och 3 bostäder tillgängligt. tjoho. men men, om någon har nått tips på någon het site eller en madrass över, hojta!

bara fantasin sätter gränserna :) teoretiskt så kan man väl klara sig utan boende. kräver dock att man är flirtig,social och flexibel.

annars verkar det enklaste vara att få boende genom jobbet

Sök jobb på de ställen som erbjuder boende åt personalen. Vet att ICA har det tex. Som jag precis såg att wuchi skrivit över mig. aja, boyaka, det är det enklaste sättet! Om man inte känner någon som känner någon som känner någon som har en sängplats över. :)

Jag kommer att hålla till i Åre även denna säsong, tredje året gillt, yeayeah, drar dit i början av dec! Wie!

jag tänkte dock va lite mer stabil i mitt boende så det har nog redan löst sig genom jobbet.

första åket på baksidan? när blir det? :D

19-årig kille här, intresserad av det mesta: stuga, lägenhet osv, ska flytta upp o spela hockey i järpen o kombinera med säsongsjobb tänkte jag.. msn: martin_dessner@hotmail.com

Jag är sent ute...

Jag behöver boende i Åre för kommande säsong. Jag är öppen för ALLA förslag så om ni har plats för en glad kille från uppsala så skicka ett pm, adda mig på msn eller ring.

msn: tim123.eriksson@telia.com
mail: nosskire@gmail.com

Och även här kommer ett inlägg om en kille som söker boende!! :D delar gärna stuga eller lägenhet med någon eller några! hör gärna av er om det intresserar er!

Mail och msn: sebba84@hotmail.com

Tillbaka
Topp