boende i åre

boende i åre
Hej

Jag undrar om man kan få lite tips på vart man ska leta efter boende, ni behöver inte vet att det är ledigt men bara lite allmänt tippsa om vart det finns säsongsboenden i åre by, vill inte bo utanför. Och om nån har ett ledigt boende så skicka ett mail med lite info.

boende i åre
Nu låter ni lite negativa, allt är väll möjligt. Jag behöver ju inte bo vid torget nödvändigtvis men jag e inte ett dugg sugen på att bo i duved eller undersåker eller liknande. gångavstånd till lift och torget är väll vad jag stävar efter iaf.

boende i åre
låter kanske lite negativt men åre är inte den lättaste byn att få boende i om du inte vill punga ut en mille på en etta

boende i åre
jo men det finns ju ändå ett antal säsongsboenden, det brukar ibland bli nån plats över i dom boendena som egentligen är till arbetare på vissa företag men vet inte vad ställena heter.
Nån som lyckats få hyra en stuga o dela på nån gång? förutom den som alla vet.

Senast ändrad:
boende i åre
Kanske inte ett år som är störst i Åres historia kanske. Är ju VM så... Är ju till och med fullt i Undersåker och Järpen enligt ryktet.

//Hasse

boende i åre
Har hört att de ska finnas en grym ventilations trumma vid nya stations huset. Men de är tyvär inget
lås eller rinnande vatten där. Annars kan du fråga PetterLidenberg om hans backnära boende 15
meter från pisten. ett hett tips tor att hans boende fortfarande är ledigt.
Kalle

Senast ändrad:
boende i åre
CustomX sa:
korva sa:
låter kanske lite negativt men åre är inte den lättaste byn att få boende i om du inte vill punga ut en mille på en etta
faan en mille är ju billigt om man jämför med vår vackra huvudstad..
1. Du hittar typ inga ettor här
2. 1,5 mille minst för en etta
Priserna ligger ungefär som i stockholms innerstad.

Och jag måste tyvärr säga att du är ungefär 3 månader för sen med att leta boende.

boende i åre
Utter sa:
Och jag måste tyvärr säga att du är ungefär 3 månader för sen med att leta boende.
Vadå tre mån försent, fick boende förra året i slutet av december o det var flera som skaffade det då, så det kan faan inte va försent, nu vill jag då inte bo på samma ställe i år så därför frågar jag om tipps.
Alla som bara säger att det är försent kan hålla sina komentarer för sej själva.

boende i åre
Men snälla powderdreams tänk lite nu. Utter bor i Åre tex. Jag har massa kompisar där. ALLA säger att det aldrig har varit så här svårt som i år. OM du har missat det så är VM i Åre i år och då är ALLT uppbokat och mer där till så... Gå tex in på are.cc och kolla bostadsmarknaden där hur det ser ut.

//H

boende i åre
Känns som det är nu eller aldrig man skulle kunna hyra ut "när lammen tystnar rummet" i källarn för 4000/månad och känna sig helt ok med det.

boende i åre
Möblerat och klart dessutom! Frugans potatislåda som man kan ha som gimpbox. Kan komma ner varje morgon innan jag drar till jobbet och lyfta på locket och lossa remmarna och munbollen.

boende i åre
Söka boende nu är ganska dödfött, men brukar alltid finnas några kollektiv ligister som vill ha en till snubbe som betalar den dyra hyran
Dunka upp en lapp på ICA i åre så brukar det generera lite answwres

boende i åre
powderdreams bodde på staff i duved förra året om jag inte minns fel.
kostar 4200spänn där i år för typ 12kvadrat!!

Inte värt!!

Men som sagt, ledsen att behöva väcka dej ur dina drömmar david. Men du är grymt sent ute om du vill bo inne i byn...

boende i åre
Klamydiahuset är ett måste! Finns inte mycket mer kärlek i denna by än på just undervåningen där! Om väggarna kunde tala...

Och powderdreams, du är tyvärr väldigt sent ute, mycket av boendet var slut redan i slutet av sommaren, VM ligger för dörren och stockholmarna ska upp!

Inte äns folk som pluggar har boende efter nyår, då jag tänker på dom stackarna som går vildmarksutbildningen som vissa av dom tyvärr måste sluta då dom ej fick boende.

// Johan

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp