Boende i Bad gastein, IYHF?

Avvepavve

Ny medlem
Jo! Jag och några kompisar ska säsonga i bad gastein i vinter. Vi har letat och letat efter youth-hostels och upptäckte denna "medlemstjänsten" som gör att man får billigare boende på ett antal vandrarhem runt om i världen.

Har ni någon koll på hur det funkar med den rabatten? Hur mycket billigare blir det och vet ni av något bra?

Hoppas på svar!
Avve

Hej!
Jag gjorde säsong i Bad Gastein förra året och jobbade på Euro Youth Hotel Krone, vilket är ett hostel (vandrarhem och hotell). Kan varmt rekommendera Krone. Läget är perfekt och "dormsen" (sovsalarna) är verkligen helt okej och frukosten likaså. När jag var där betalade man 20 euro/natt i sovsalarna och då ingår frukost och man får dessutom rabbat på skiduthyrning och badanläggningen Felsenterme. Kanske kan få det ännu billigare om man stannar där länge, vet inte...Hostel Krone ligger nära liften och afterskiiin!!! Webbadressen är www.euro-youth-hotel.at/
Ska ner och jobba på samma ställa i vinter igen, så kanske vi ses!:) ha det göttt!

Sovsalarna säger du? Kan du förklara mer hur de är!!! Sover man 10 - 20 pers i dom eller har man mindre rum 2-4 eller ?

tacksam för svar.
Tomas

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp