Boende i Bad Gastein runt januari - mars 2010?

EmmaT

Medlem
Hej!
Jag har äntligen bestämt mig för att sticka till Österrike i typ januari 2010 för att stanna till mars/april där jag ska försöka få ett jobb och samtidigt åka en himla massa skidor! För tillfället håller jag på att googla ledigt boende vilket är högsta prioritet, men hittar nästan bara stora lägenheter för 6-8 personer vilket jag kan tycka är aningen överflödigt och totalt slöseri med pengar. Önskar först och främst ett privat rum någonstans i närheten av Bad Gastein (eller någon annanstans i Österrike, är öppen för förslag) men kan nog tänka mig att också dela boende. Någon som har kontakter, erfarenheter eller andra tips och vill dela med sig av dessa? Tas tacksamt emot!
Många hälsningar,
Emma

Hej emma!

vi är tre tjejer som också är sugna på alperna. Vi är främst intresserade av Bad Gastein men öppna för andra skidorter i de Österrikiska Alperna. Det låter som vi har liknande planer. Vi söker boende och tänkte att vi kanske kunde slå oss samman? Var har du hittat lägenheterna du snackade om?

Du kan maila mig på Lussan90@hotmail.com

Tacksam för svar

Louise ekelund

Hej!
Vi är två tjejer som också är sugna på Bad Gastein och delar gärna boende. Så jag undrar som ovanstående, var har du hittat lägenheterna?

/Ylva

Tjenare!

Jag sitter lite i samma siutation som ni gör.
Det är så att jag har bestämt mig för att göra min första riktiga sesong i vinter och det ser ut som att Bad Gestain är kanon för detta endamål. :P
Så just nu letar jag boende för fult och flyttar redan imorgon om det skulle finnas ett ledigt boende. :P

Ni får gärna maila om ni hittar ett boende eller har en plats över!! :)
piere.eriksson(at)gmail.com

Ha det bäst!

Hälsningar
/Piere

EmmaT sa:
Hej!
Jag har äntligen bestämt mig för att sticka till Österrike i typ januari 2010 för att stanna till mars/april där jag ska försöka få ett jobb och samtidigt åka en himla massa skidor! För tillfället håller jag på att googla ledigt boende vilket är högsta prioritet, men hittar nästan bara stora lägenheter för 6-8 personer vilket jag kan tycka är aningen överflödigt och totalt slöseri med pengar. Önskar först och främst ett privat rum någonstans i närheten av Bad Gastein (eller någon annanstans i Österrike, är öppen för förslag) men kan nog tänka mig att också dela boende. Någon som har kontakter, erfarenheter eller andra tips och vill dela med sig av dessa? Tas tacksamt emot!
Många hälsningar,
Emma
får jag fråga var du hittat de där större lägenheterna ? :) letar för fullt efter något i den stilen !

Hejsan!

Jag är i exakt samma sits som ni, och letar alternativ till boende och jobb med start i januari. Vad jag hört så är det stort sett bara att åka ner och leta jobb, alla som åker ner får jobb tillslut verkar det som. Angående boende kan det kanske vara bra att ha fixat innan, men som sagt tidigare så känns det som de flesta lägenheterna inom rimligt pris är av större variant. Så om det är någon/några som har intresse av att gå ihop och dela lägenhet eller har andra förslag skicka gärna iväg ett mail till erik.jatra@gmail.com

Hej!

Jag letar också just nu boende och jobb, tänkte åka ner till Bad Gastein, eller eventuellt St Anton så fort jag fixat boende och tänkte stanna i alla fall minst två månader. Var ligger lägenheten du hittat? För kan tänka mig att dela boende, roligare så :)

Hör gärna av dig till min mailadress, så kan vi försöka gå ihop några stycken, och fixa en lägenhet tillsammans.
Em_li@msn.com

/Emelie

Hej!

Vi är två killar som också tänkt ta oss till Bad Gastein för en säsong, och skulle också kunna tänka oss att dela boende med andra!

Maila gärna till claes.winberg@gmail.com eller anton.lindberg@vrg.se om det fortfarande är på gång!

/Anton och Claes

Tillbaka
Topp