Boende i Canada? Vart ska man åka?

  • Trådstartare Trådstartare BBQ
  • Start datum Start datum

BBQ

Ny medlem
Boende i Canada? Vart ska man åka?
Aloha
JAg o några polare ska till canada i Vinter/vår, tänkte kolla om nån
ligger inne med boende eller en plats över.

Om inte vart hittar jag boende?
vart åker jag?
Allla säger att Whistler är bäst men där är oxå mest folk... Och snor
dyrt...
vart åker jag i Canada för gött pider, lite folk och gärna en park
(stora krav?)

Tänkte spendera ca 3 månader där...

Tack på förhand
 
Boende i Canada? Vart ska man åka?
Red Mountain, jag har inte varit där själv men ska dit mars-april, har snackat med några som varit där och rekomenderar det. dina krav:
-gött pider(?)
*Borde väl finnas överallt i Kanada?
-lite folk
*Garanterat mindre än i Whistler, men det är iaf några här på freeride som ska dit.
-park
*kolla in hemsidan http://www.redresort.com/play/

angående boende så har vi fixat ett helt hus tokbilligt, 1000 CAD (~5700kr) i månaden. kolla http://www.redresort.com/stay/ och leta med nån vanlig sökmotor på "hela internet", maila och fråga efter månadshyra istället för dygnshyran som brukar vara publicerad, man slipper nån skatt om man hyr per månad samt att man får "mängdrabatt" vi fick ner priset till hälften. Liftkorten är också billiga, 759 CAD (~4000kr) tror man får 100 CAD rabatt om man bokar via internet.
 
Boende i Canada? Vart ska man åka?
Tja!
Gjorde förra säsongen i Whistler och kan bara säga att puder och park var grymt där! Parken var helt underbar. (highest level)

boendet hittade jag på www.geocities.com/whistlercondomgmt.

Lycka till!
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp