boende i Chamonix?

jonastelis

Ny medlem
boende i Chamonix?
Hej,

Jag är en hängiven telisåkare men grön på det här med sessongande.
Tänkte sticka ner på min första lite längre session i början av februari och stanna 2.5 mån.

Är det någon som har tips på boende. Jag har hört via rykte att det ska finnas ett vandrarhem i Chamonix men att det är grymt risigt. Jag är öppen för alla föslag. :)

Sedan undrar jag om det finns WiFi hotspots i Chamonix. (Jag läser en internet baserad kurs på LU och behöver skicka in rapporter).

Sist undrar jag om det finns fler portaler än freeride.se där man kan leta info. På andra språk tex.

tack och hej,

Jonas

boende i Chamonix?
Det går att ta med sin egen bärbara dator till internet-cafet och då var det åtminstone ifjol gratis.

boende i Chamonix?
Toppen. Boende verkar vara svårare dock. Är det stor risk att åka ner på vinst och förlust?
Är det vanligt att man gör så?
Någon som har positiva/negativa erfarenheter av det?

boende i Chamonix?
På McDonalds finns det gratis WiFi. Sitter där nu.
Sen finns det lite hotspots här och där och en hel del internetcaféer.
På Monkey är det också gratis WiFi. Ligger på torget i Chamonix Sud.

Om du inte hittar något så drar jag i början av mars och lämnar en plats i en trevlig lägenhet i sud i 2 månader. Har en snubbe som är intresserad men jag har inte fått något svar än så än så länge är erbjudandet öppet.
Mvh

boende i Chamonix?
Det finns massa cribs. Alltid folk som åker hem eller försvinner på berget så bara åk ner där och gå runt på barerna och hör om det är någon som behöver en ockupant. Det behövs alltid.

Tillbaka
Topp