Boende i Costa Rica

AnnaKS

Ny medlem
Boende i Costa Rica
Hej!

Jag och min vän Linn ska åka till Costa Rica, Santa Theresa, den 2:a mars och stannar till 6:e april. Vi ska surfa och ha det allmänt riktigt bra. Är det någon som vet på ett ungefär vad boendekostnaderna ligger på, eller kanske har något soft ställe att rekommendera? Vi har hört att Santa Theresa ska vara det grymmaste stället för surfing, kanske finns det delade åsikter? Kom gärna med tips, vi är vetgiriga :)

Lev väl!
/Anna och Linn

Boende i Costa Rica
Boendekostnader ligger på ca 15USD/natt beroende på standard.
Olika boendeställen som folk rekommederar är : dorm på Tranquilo Backpackers, wavetrooters, Pura Vida Hostel sök på internet så hittar du säkert mer info om dem. Annars kolla in någon Lonely planet bok.

Lite länkar kanske boendeguide för hotell, och hostels och ett surfhus.

Senast ändrad:
Boende i Costa Rica
Jag kan VARMT rekommendera hotel Manalá. Lite dyrare men riktigt schysst service och grymt bra boende!

Boende i Costa Rica
tack så mycket för responsen- schysst! Tror ni att det är risky att komma ner utan boende och leta på plats, eller är det bättra att ha förbokat innan? Andee, vad tyckte du om Santa Theresa, hur var utelivet och surfingen?

Boende i Costa Rica
AnnaKS sa:
tack så mycket för responsen- schysst! Tror ni att det är risky att komma ner utan boende och leta på plats, eller är det bättra att ha förbokat innan?
Känner till flera som åkt dit utan att förbokat, plats hittar du alltid det är väl priset som både kan bli dyrare beroende på efterfrågan men kan även bli lägre om du är en bra prutare.

Boende i Costa Rica
AnnaKS sa:
tack så mycket för responsen- schysst! Tror ni att det är risky att komma ner utan boende och leta på plats, eller är det bättra att ha förbokat innan? Andee, vad tyckte du om Santa Theresa, hur var utelivet och surfingen?
jag var där "offseason" och då var det inga som helst problem att fixa boende. tror inte ni behöver vara oroliga heller, finns många olika boenden så plats hittar ni alltid. santa theresa är en surfarhåla som sträcker sig efter en hyffsat lång och lerig väg längs havet. jag var som sagt där offseason och då är det knappt att en enda restaurang har öppet, så utelivet kan jag inte nämna någon om. mycket bra surfing och härliga människor. jag förslår även att ni tar er en tur till malpais.

Tillbaka
Topp