Boende i Fernie

Lobas

Medlem
Boende i Fernie
Tjena!

Jag ska tillbringa perioden 27 dec - 7 feb i fernie i vinter och letar efter boende. Är det nån som har erfarenhet så tar jag gärna emot tips. Vi är tre personer och vi vill bo så billigt som möjligt, hellre i centrala Fernie än i "ski-resorten". Kök är viktigt.

Tack på förhand!

/ Jacob

Boende i Fernie
Snow Vally Motel har rum med eget kök. Du kan kolla på deras hemsida för mer info. Det ligger intill Highway 3 och har helt ok kvalitet. Du bör dock kolla upp det tämligen omgående för att det brukar vara fullbokat jul-nyårs perioden.

Boende i Fernie
Tackar för tipset! De ville dock ha 30 000 för boendet under den perioden, jag hade tänkte mig nånting lite billigare. Någon mer som kan tipsa? Vilket pris är rimligt att begära?

Boende i Fernie
Om du tycker att 250 kr per natt och person i boende med kök är dyrt så får du nog stanna hemma...

Enda sättet att komma undan billigare är att hyra lägenhet eller hus men det är nog för kort tid med 40 dagar...

Tex

Senast ändrad:
Boende i Fernie
kolla raging elk eller samesun, visserligen delat kök med en massa andra men där bör ni väl kunna komma undan med 5 papp per skalle iaf för boendet, det är ju bara en dryg månad ni skulle vara där i fernie

Boende i Fernie
Om du kan tänka dig att tumma på kravet med kök, så kostar inte mkt mer att bo på Grand Central, med halvpension. Det alternativet har jag själv valt i år. Hålla på och meka frukost är sådär halvkul och som regel går man ju ut och äter alltsom oftast.

Boende i Fernie
Grand Central har väldigt små rum vilket gör att man kommer hänga mycke på "andra lokaler" när man umgås och det kostar.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp