Boende i Fernie

bigdump_rick

Ny medlem
Boende i Fernie
Vi är två grabbar som är sugna på att dra till Fernie och göra en säsong där i början av januari. Vi söker nu boende och letar efter nån som kan ge lite tips på vart man kan vända sig! Om det är någon som också funderar på att åka dit till vintern så får ni gärna höra av er! Och till er som varit där tidigare undrar vi hur mycket det kostar att bo där i ca 3 månader?

Boende i Fernie
Hej du! Jo jag var i Fernie förra säsongen och det var helt super, ni kommer att älska det. Världens chillaste lilla by och ett otroligt berg vilket man aldrig fullt kan åka färdigt.
Jag och min kompis hade samlat ihop ganska mycket pengar innan vi åkte dit, alldeles för mkt visade det sig men men, det är som sagt billigt att göra en säsong där. Vi hittade ytterst billigt boende för 1200 i mån men det ligger väl annars mellan 1000 och 3000kr, det är bara att leta och fråga folk och det är verkligen inga problem alls. Finns lappar överallt. Första nätterna kan nog dock vara bra att boka in sig på vandrarhemmet i Fernie "Raging Elk", där många faktiskt stannar hela säsongen men det är tråkigt. Ja ja lycka till, ni kommer att ha en supersäsong, kanske ses vi där! Chao!

Tillbaka
Topp