Boende i Kanada

trashburner

Ny medlem
Boende i Kanada
Jag och en polarare har i vinter tänkt göra en roadtrip mellan Calgary och Vancouver och på vägen besöka div. skidorter så som Banff, Fernie, Kicking Horse, Red Mountain och Whistler.
Då vi inte vet hur länge vi stannar på varje ort undrar jag om någon vet om det är svårt att hitta (billigt) boende på typ vandrarhem eller motell utan att ha bokat detta hemifrån.
Har någon gjort en liknande tur mottages gärna tipps och råd utifrån era erfarenheter.
Tack på förhand // Henrik

Boende i Kanada
Skulle inte tro att det är speciellt svårt. Kanadensare är trevliga.
har bara varit i Fernie, men där finns det mängder med bra och billigt boende.

Boende i Kanada
Vad jag har hört så ska det vara lätt att hitta billiga vandrarhem i de flesta kanadensiska orter, utom möjligtvis whistler och även banff, dock så kommer ni väl ha tillgång till bil och då gör det ju inget om ni bor en bit utanför området. Detta brukar vara ganska mycket billigare :)

Boende i Kanada
Hallå,

vi åkte runt i tre veckor förra året. Vi hade några få stopp bokade i förväg, men iövrigt fixade vi under resans gång. Det var däremot gansk asällsynmt att vi väntade tills vi kom fram utan vi sökte upp adresserna på nätet och bokade in oss någon/några dagar innan. Vad gäller helgerna kan det nog vara rätt bra, de flesta billiga ställen vi bodde på blev fullbokade till helgen.

Så kör obokat, men boka några dagar innan ni drar vidare framförallt om det är över en helg!

Lycka till!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp