Boende i Lech över säsongen...

lillfling

Ny medlem
Vi är 2 st som ska bila ner till Lech runt 15 november och är ute efter boende där för hela säsongen.. Det verkar helt omöjligt att hitta men någon måste ju ha tips, telnr, kontakter el dylikt?! :)

Vet redan att man kan få med jobb men om man bara vill åka till en början och kanske se sig om efter jobb efter?

jennie

Tack för tipsen men jag har dock redan mailat turist byrån för typ 2 veckor sedan men inte fått något svar ännu..
Ska prova maila de privata också :)

Nice med Lech, lite lugnare än anton :) Jag trodde jag skulle till engelberg i vinter men det verkar bli st anton nu. Tror det är rätt svårt med boende i Lech, var där 2006/2007 och det är mest lyxhotell. Kanske man kan hitta genom jobb men annars blir det nog svårt. Varför lech och inte anton? ett alternativ är ju att bo i anton och söka jobb och boende i lech.

Jo det är det som är grejen vi är ute efter bra skidåkning och i och med att vi åker bil ner så är det närmre till zürs och de andra intilliggande ställena, inkl anton.. Så därför tänkte jag försöka göra allt för att hitta boende i lech =)

Tjena!

Måste säga direkt att det inte är närmre om det är bilvägen ni menar. Den är vinterstängd mellan Warth och Lech. Från skidområdet i Warth ser man liftar och backarna i Lech men tar nog 3 timmar om man gå tur emellan.
Sen är det inte mycket hus i Lech som inte är hotell eller pensionat av olika slag. Finns men inte alls så mycket som i Anton.
Mitt tips är Anton Nasserein Gand Petnue. Tro tex ni kan glömma Zurz direkt, men hittar ni så kan det kanske funka men skulle inte bo där själv.
Gjort en säsong i Anton och träffa bara en säsongare som bodde Lech men ingen bummare.
Lycka till med resan, bergen är fina där nere:)

Ofkast sa:
Tjena!

Måste säga direkt att det inte är närmre om det är bilvägen ni menar. Den är vinterstängd mellan Warth och Lech. Från skidområdet i Warth ser man liftar och backarna i Lech men tar nog 3 timmar om man gå tur emellan.
Sen är det inte mycket hus i Lech som inte är hotell eller pensionat av olika slag. Finns men inte alls så mycket som i Anton.
Mitt tips är Anton Nasserein Gand Petnue. Tro tex ni kan glömma Zurz direkt, men hittar ni så kan det kanske funka men skulle inte bo där själv.
Gjort en säsong i Anton och träffa bara en säsongare som bodde Lech men ingen bummare.
Lycka till med resan, bergen är fina där nere:)
vad är skillnaden på en säsongare och bummare för dig? =) Vem är rik, vem jobbar?

skillnaden är väl att för att lyckas få tag på boende i en liten håla som lech, kanske man måste fixa jobb, och därmed boende genom jobbet. Skulle jag tro.

FF sa:
skillnaden är väl att för att lyckas få tag på boende i en liten håla som lech, kanske man måste fixa jobb, och därmed boende genom jobbet. Skulle jag tro.
Undrade bara vad som definieras som bummare/säsongare. Då bummare kommer från bum(skibum), typ uteliggare. Säsongare borde väl vara någon som stannar hela säsongen. Så är säsongare skulle också kunna vara en bummare? Då bummare är någon som är så fattig att han knappt har råd med boende eller mat.

Så jag undrade hur kan skilde på bummare och säsongare.. =)

Tja igen. Menade bara att snubben i Lech jobba och i Anton var det flera som inte jobba eller bara jobba lite ibland. De flesta är nog en blandning tro jag. Men att slippa jobba är grymt skönt men ganska dyrt tyvärr.
Tror däremot inte någon bodde i Lech utan jobb. Rikare ställe är nog svårt att hitta utom i kanske Schweiz. Hästdroskor folk i päls och dyra bilar är vad som gäller där. Tro för övrigt att nått av hotellen i Zurs har Michelinstjärnor. Nån få la rätta om jag har fel. Finns väl några till Österrike också förresten.

Ofkast sa:
Tja igen. Menade bara att snubben i Lech jobba och i Anton var det flera som inte jobba eller bara jobba lite ibland. De flesta är nog en blandning tro jag. Men att slippa jobba är grymt skönt men ganska dyrt tyvärr.
Tror däremot inte någon bodde i Lech utan jobb. Rikare ställe är nog svårt att hitta utom i kanske Schweiz. Hästdroskor folk i päls och dyra bilar är vad som gäller där. Tro för övrigt att nått av hotellen i Zurs har Michelinstjärnor. Nån få la rätta om jag har fel. Finns väl några till Österrike också förresten.
Aha, då förstår jag! Att jobba är underskattat! Du får struktur på vardagen. Gäller bara att hitta rätt jobb. Kanske ett diskarjobb från 18-24. Då har du nästan full arbetsdag, kan ta en afterskiöl, kan gå ut på natten om du vill, kan lägga dig tidigt för pudret etc. Bäst av allt är att du får ofta boende och mat om du jobbar så mycket. Det betyder att du har haft en sjukt nice säsong men fortfarande har råd att resa hela sommaren för att du inte festat sönder och missat allt puder... ;)

Senast ändrad:
hellbergarn sa:
Ofkast sa:
Aha, då förstår jag! Att jobba är underskattat! Du får struktur på vardagen. Gäller bara att hitta rätt jobb. Kanske ett diskarjobb från 18-24. Då har du nästan full arbetsdag, kan ta en afterskiöl, kan gå ut på natten om du vill, kan lägga dig tidigt för pudret etc. Bäst av allt är att du får ofta boende och mat om du jobbar så mycket. Det betyder att du har haft en sjukt nice säsong men fortfarande har råd att resa hela sommaren för att du inte festat sönder och missat allt puder... ;)
Sant, har alltid fått slita hund när jag kommit hem och vart pank även om ja jobbade lite, 17-19 måndag till fredag jobbade jag i Anton men efter 3 månader fick jag nog och slutade. Men vill man bara är det inget svårt att få struktur på vardagarna men håller med om att det är bäst att jobba en del.

Att mail bomba var nog rätt grej nu har jag både jobb och boende med perfekta tider och bra lön! Ses i vinter!! :D

Tillbaka
Topp