Boende i Ravelstoke

Boende i Ravelstoke
Jag är mycket intresserad av att hitta (eller få) information angående boende i Ravelstoke som inte kostar skjortan, vilekt hotellen som jag hittar på nätet gör. Planerar att åka dit säsongen 2016/2017. Skulle också vilja få lite erfarenheter kring när man ska åka dit.

Pär O

Boende i Ravelstoke
Hej.

De flesta säsongare bor på alpine inn som ligger mitt i stan, det är helt ok. Har inte bott där själv men många vänner som gjorde det under säsong. http://alpineinnrevelstoke.com/

Åker du själv kan det vara en idé att hitta ett gäng som ska hyra ett hus och få en säng där. Säsongen är mellan dec-mars/början av april, det är då skidsystemet är öppet. Så du skulle kunna åka i slutet av november och stanna till början på april om du ska vara hela säsongen.

Boende i Ravelstoke
månadshyran på alpine inn är ca 3700 kr. Det är vad det är, varken mer eller mindre.
Du gör helt rätt i att åka till rev.

god säsong

Boende i Ravelstoke
*Alla svenska säsongare (eller i vart fall många) bor på Alpine Inn. Det finns säkert tio ställen som erbjuder i praktiken detsamma. Lite närmre backarna i området som heter Arrow Heights hyrs många lägenheter/rum i större privatbostäder ut, blir ofta billigare än t.ex. Alpine, men det är lite mer omständigt att ta sig in till byn.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp