Boende i Revelstoke jan-feb 2011

Sunk

Ny medlem
Hejsan,

jag och en kompis från Luleå tänker åka över till Kanada i vinter, närmare bestämt Revelstoke. Jag var där förra vintern i två månader och nu blir det samma upplägg i år igen vilket känns grymt!

Revelstoke är en underbar liten by om man har fokus på rätt saker - skidåkning. Ska man hänga på barer och uteställen kan man lika gärna åka till Ibiza - det blir billigare så. Även om det finns några vattenhål att släcka törsten på också för den delen. Annars finns det mesta man behöver, biograf med billiga "storfilmer", curlinghall, lokala hockeylaget, någon form av bowling och ett skönt bad med bastu och bubbelpool för ömma kroppar! Grymt helt enkelt!

Vi kommer att bo hos samma familj som vi hyrde av förra säsongen vilket är en källare i ett hus som ligger rätt centralt. Det kommer att kosta 2000 CAD som vi delar på antalet boende helt enkelt - finns ok kök, torkrum, internet, tv, dvd osv...det mesta man behöver!

Jag är 31 år gammal och ett av mina största intressen är skidåkning. Vi söker ett par sköna prickar (killar/tjejer) som vill dela lite kostnader med oss och åka massor av skidor. Det är ju så mycket roligare när man är fler. Skidåkningsmässigt ligger focus givetvis på puder, sköna branta linjer med lite luft under belagen till och från. Men inga extrema dropp i värdsrekorsklass direkt. Vi är inga nykterister direkt men 19 åringar som åker hemifrån för att supa några månader undanbedes vänligt men bestämt....

Vi kommer inom kort att boka biljett till den 28e December och hem ca 19e Februari.

Vi har även planer på att köpa oss en bil så vi kan åka till andra orter i närheten ett par dagar och tura i Rogers Pass.

Om det låter intressant så skriv gärna till mig på martin.sundvall@gmail.com och berätta om dig själv (och eventuell kompis) så får vi se om det kan stämma.

Ser fram mot att höra av er!

//Sunken

åkte ngn i ert gäng på ett par Fischer 207?
efter att ha kollat på dina bilder så tror jag faktiskt att det är du? :P

Hahaha, jajjemen du "pratar" med stackarn....

Men jag tog ju mitt förnuft till fånga och köpte ett par Kuro sista månaden :)

Duke 207orna var inte helt optimala för revy men lite "roliga" i gränsen. Såg att det gick hyfsat bra för dig på NM! Kul!

Läget annars då? Planerna för vintern?

Ha de gött!

//Martin

Sunk sa:
Hahaha, jajjemen du "pratar" med stackarn....

Men jag tog ju mitt förnuft till fånga och köpte ett par Kuro sista månaden :)

Duke 207orna var inte helt optimala för revy men lite "roliga" i gränsen. Såg att det gick hyfsat bra för dig på NM! Kul!

Läget annars då? Planerna för vintern?

Ha de gött!

//Martin
Hehe. Din setup för att tura såg lagom tung ut må jag säga :P (ska jag säga med dukes och ehp...)

Jo det gick bra där gjorde det :) Hittade ner trots dimma och annat skräp och stod...stoked var ordet!

Jag drar till kicking för att åka tekniska linjer, hänga med kompisar och vara där en sista gång innan jag sätter mig vid skolbänken igen...suck.

Givetvis blir det ngn sväng till revy! Sen har jag ju min tävling jag och Daniel Tapper försöker få till...den borde ni vara med på! :D
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=70029

Sen om ni vill åka lite brant så kan ni ju bara ta er till kicking så guidar jag runt er :)

Tja!

Mailade dig. Vet inte om du fick det eller det kanske inte var av intresse. Hör a dig om det skulle vara intressant!

Ha det fint basse

Hei Martin!

Vil gjerne bo med deg! NOT!! ;)

Om du kjenner noen som trenger skyss Calgary-> Revve ca 30 desember så si ifra. Jeg har plass til flere.

-T

Tor sa:
Hei Martin!

Vil gjerne bo med deg! NOT!! ;)

Om du kjenner noen som trenger skyss Calgary-> Revve ca 30 desember så si ifra. Jeg har plass til flere.

-T
Tor - du får ändå inte bo med oss...finns inte plats för självgoda norrbaggar! ;) Men vi blir ju grannar så det ska väl vara lugnt? Du får komma och mysa med oss i alla fall! :cool:

Snödjup

Tillbaka
Topp