Boende i Val d'Isere?

Liiinan

Ny medlem
Boende i Val d'Isere?
Vi är två tjejer som tänker säsonga i vinter 06/07, någon som har tiips om boende och jobb kanske? Vore gött!
Hör av er..

Emma och Lina

Boende i Val d'Isere?
njut av en härlig vår och en skön sommar så ska du se att det löser sig i höst =)
om inte sök upp någon som heter riich här på forumet, hyrde av honom för 2år sen

Boende i Val d'Isere?
Rich har en massa boende.. till inte helt oväntat skyhöga priser.
Skulle hyra en 4p lgh av honom förra året - 10000€, alltså 2500 var. o då va den typ 18kvm o inte så centralt läge.
Stick till tignes istället. mycket mysigare, slipper alla svenska brats, samma skidsystem och mycket mycket mycket BILLIGARE!

Tignes nästa år igen, ja tack!

Boende i Val d'Isere?
okej blazearn blizz asså 1000€: ger mig inte särskilt mkt. Kan du ge en bättre förklaring på din kalkyl. Tyävrr kan ja inte så mkt matte men de där gav mig fuckin nothing! observera att de där är de de står för mig de jag skrev... Kanske drar dit på en säsong jag med om de inte är to expensive! :) fast okej tignes är kanske billigare och nyttigare å bo i wtf do i know...:) men å andra sidan. mindre butiker för billigare hemmalagad mat å mindre kroger för billigare öl?

Boende i Val d'Isere?
skulle stå 10000 euro (gjorde ett eurotecken som forumet tydligen inte klarade av att skriva ut...).
10000 euro för en lgh på typ 18kvm, rätt dyrt och det var inte ens bra läge.
Förra (05/06 alltså) sesongen betalade vi 6000 euro för en lgh på 24kvm MITT I CENTRUM.. kunde inte bott mer centralt... delade på 4 så 1500 euro var alltså. billigt, bra, fräsht OCH centralt.. *taadah*
Tignes (byn) är mindre för festande, jo, men o andra sidan slipper man alla jobbiga svenska turister.. var i val disere o festade några kvällar o måste ju säga att utelivet i tignes är mycket skönare.. okej om man är i valdi i en vecka, men att sesonga där? njaa..

alla tror att tignes är så himla litet men det är det inte.. det är bara att det inte finns mer en ett svenskt hotell där vilket gör att för svenskar är de en typ "okänd" ort.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp