Boende i Val Thorens finnes!

karl-jan

Medlem
Tjenare.

Vi är fem skidåkande människor som kommer att spndera denna vinter i Alpbyn Val Thorens.
Vi är i åldrarna 19-20.
Själv har jag en säsong bakom mig i Val d'Isere medans de andra är färskingar.

Vi har en lägenhet på 55kvm på g och söker ytterligare en person som känner sig sugen på att dela denna lägenhet med oss. Vi är alla ifrån Göteborg och planerar att jobba lite och framförallt åka så mycket skidor som det bara går.

Intresserad, dra iväg ett PM eller skriv i tråden.

Fred ut.
KJ

Hyran ligger på 20 000 kronor för hela säsongen, vilket innebär ca 4000 kr i månader räknat på 5 månader även om säsongen brukar ligga på ca 5,5 månader. Tillträde har vi från den 8e november och utflytt ska ske senast 8e maj.

Hyran kommer att behöva betalas "up front", dvs allt på en gång, försöker få dem att ge med sig så att vi kan dela upp hyran i två men som det ser ut nu så kommer allt behöva betalas dirr.

Depositionen ligger på 500 euro totalt vilket återbetalas i slutet av säsongen.

Räkningar för vatten och el är inkluderat, tyvärr finns det inte internet i lägenheten men är inget stort problem då det finns flera barer/caféer där man kan låna internet.

Sängindelning kommer vara två dubbelsängar samt två enkel så man får vara beredd på att behöva dela säng med ngn annan.

Hoppas att ni har mer koll på läget nu, annars är det bara att fråga.

jag kan va den sista om ni vill ha mig....22 bast...jobbar som kock....kommer med åka en hel del, sen med jobba om ja får något....låter inte så farligt....manlig kärlek e bästa kärleken...nää men jag e på....kommer bara kunna vara där en vecka i december bara...sen kommer jag ner 5 januari för resten....du kan väl maila mig...ha d

Senast ändrad:
Heeej! Jag kan också vara intresserad av sängplats då är jag är själv som åker den här säsongen. Har tidigare säsongat i St Anton men vill testa nått nytt nu. Tjej, 21år, helt okomplicerad att umgås och bo med, va ja tror själv ;). Hör av er om ni är intresserade :D. Peace!

Visst är vi intresserade, kommer troligvis att boka snart.

Blev ett litet missförstånd rörande depositionen.
De 500 euro som ska betalas är per person och betalas i bokningsavgift samt därefter dras av på hyran vilken senast ska betalas i slutet på oktober.

Detta innebär att man först betala 500 euro för att boka lägenheten och därefter ca 1 500 euro i slutet på oktober.

Hyran blir densamma och ingen annan depositon tillkommer efter detta är betalt.

Platsen ännu inte tillsatt, vi fem som är säkra ska försöka få in bokningsavgiften idag så att vi har lägenheten säkrad.

Om det finns ett intresse så hör gärna av er.
Vi kommer ha en överjävligt bra säsong!

Vi har nu bokat lägenheten och satt ett ungefärligt datum när vi kommer att börja röra oss neråt denna härliga by.
Vi kommer sticka ca den 20 nov då två bilar och resten flyger så det kommer finnas plats för både skidor och packning i en bil för den som vill. (Slipper man massa dumma flygavgifter)

Som sagt finns platsen fortfarande kvar och det är först till kvarn som gäller.

Peez

Tillbaka
Topp