Boende i Val Thorens

NilsForsberg

Ny medlem
Boende i Val Thorens
Vi är fyra grabbar som är sugna på att dra till Val Thorens denna säsong.
All information angående boende skulle uppskattas enormt!
Någon som har telefon nr, kontaktpersoner mm? Vi har redan dragit iväg ett mail till deras tourist office.

Ännu en någon som har en susning på vad man får betala i månaden för en fyra pers studio hyfsat centralt i VT?

Uppskattar alla svar som hjälper oss närmare en lösning!!!

Boende i Val Thorens
Det finns ett par bostads förmedlingar på deras hemsida. www.valthorens.com
Så glöm turist förmedlingen för den är stängd, ta tag i förmedlingarna direkt.

Skriv till en kille här på forumet som heter ratboy, han har bra koll på det där.

Han hyrde en två personers lägenhet föra säsongen, som var mycket centralt (i dåligt skick). Jag tror han betalade nästan 80,000:- för det, december-maj.
Så det ligger nog minst i dom pengarna för en fyra pers lya. Men släpp centralt så kan ni kanske får ner priset lite, det finns ju ändå ingen stans i byn som man inte går till på 10 minuter.
Men ett tips är att jaga på lite för det börjar bli sent att fixa ordentligt boende nu, om ni inte vill bo som råttor med 4 andra i en fyra pers lägenhet.
Är man bara tidig nog brukar det inte vara svårt att hitta boende, bara dyrt.
Jag har ingen egen erfarenhet av att hitta boende (har alltid fått det med mitt jobb), men har varit där i sju säsonger så man har ju hört en del från polare.

Fixa jobb där nere är inte svårt om man kommer ner i tid och är lite framåt.

Lycka till och vi ses där nere i snön.

Boende i Val Thorens
Vi har en lägenhet i Val Thorens med 4 bäddar som ligger helt perfekt i övre val thorens. Pris 21.500 per bädd.
Mvh Thomas
//rest Johns
fogsgaard@hyttefadet.com

Tillbaka
Topp