Boende i Verbier eller Engelberg

maccan3

Ny medlem
Hej alla skidälskare!

Jag och en polare funderar på att göra en säsong i antingen Verbier eller Engelberg. Vi är två skidtokiga grabbar som älskar stora berg och massor med puder! Båda två är är utbildade skidlärare och har tävlat i NM. Vi tänkte kolla om det är någon/ några där ute som har boende/ vill dela under säsongen i Verbier eller Engelberg? Självklart är andra alternativ välkommna!! Har bara lite jobb och sådant på G där. Någon som har tips på hur man kan få tag på bra boende relativt billigt?
Skulle vara schyst om man kunde dra ihop ett gäng och dela något!

Hör av er, de mesta är av intresse!

/ Marcus & Philip

Jag och en kompis kommer med stor sannolikhet åka ned till Verbier, boendet går på 27,8k om man är 2 eller 4.. 25lax om man är 5pers 20 om man är 6 osv.. (Vi har inte bokat boendet men har koll på priserna..) Vi hade nog tänkt att jobba 2-3 dagar i veckan.. Men jag kan höra av mig inom en snar framtid med mer information (1-2veckor)..

/Mvh Linus

Okej okej det låter ju ganska bra det! Jo men hör av dig sen för vi är väldigt intresserade! Ska väll hålla lite utkik vi med får se om man hittar nått billigare. Men hur stort är huset, hur många kan man bo? :)

Sizen ligger på 30, 60, 80, 100 kvadrat och priset går från (tvåmanna i 30ian = 27500(Fullseason)), 2-8 boende i lägenheterna.. Vid 5personer i samma går priset på 25lax totalt, sedan 6pers blir det 20lax, och sen har jag inte orkat räkna nästa men det är sjukt bra priser om man ser till vad det kan kosta..

Jo jo men det låter ju grymt det! Skulle vara schyst att dela, vi är iaf två som är sjukt sugna!! :D

HEJ!!

Jag är inne på min andra säsong i Verbier och håller på att leta boende! Hur gick det? Finns det plats kvar?

Tillbaka
Topp