Boende i Whistler i vinter!

StefanHagnesten

Ny medlem
hej!

har sett på några trådar här att det är många som redan fixat boende inför deras säsong i whistler i vinter så ja tänkte bara kolla hur ni har fixat boende (hemsidor etc)? vad för boende har ni fixat, kostnad? någon som har fixat villa att bo i?

är 6 stycker som har fått arbetsvisum o ska dit i november, men har från början planerat att fixa boende när vi kommer dit, men sen blir man ju lite stressad av att se att många redan har fixat boende..

Stefan

Ni hittar säkert bra boende om ni drar dit i November. Men priserna stiger ju allteftersom så det mest ekonomiska är att fixa redan nu.
Kolla Piquenewsmagazine.com och se under classifieds och sedan long term. Där finns det listade en hel del boenden.

Mvh: Emil

Tja Stefan....

Jag och en polare har planer på att dra till whistler,, ska ring på lite annonser om lägenheter snart,,,, men jag e lite nyfiken på hur du gick till väga med arbetstillstånden.. för jag ringde och kollade det där med tillstånd men då fick jag i svar att det är skitsvårt om man inte går med i ett speciellt program,,, men då valde de ut en plats som man skulle jobba på.. och oddsen på att det blir i närheten av whistler är relativt låga...

mvh.. Virre

Squibo,

Det funkar dessutom så att dem "prioriterar" vilka jobb som är "värda" att ge tillstånd för. Så om det är ett arbetstillstånd kvar, du ska jobb apå en korvmoj och en annan kille har jobb på ett stort företag kommer arbetstillståndet gå till honom. Även om du är "före" i kön :P

Mvh: Emil

Stefan...
Vänta med det tills ni kmmer dit... Då ser ni vad ni får för pengarna. Boende finns alltid att hitta. Många blir jevligt blåst genom att boka över nätet.

Vi åkte dit och fixade på plats, de krävs ju lite kalla fötter men... men.

Dom som fixat hemifrån hade fett mycke sunkigar o oftast dyrare än dom som ordnat det på plats.

detta var ses 2004/06

Mvh J

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp