boende i zell am see någon?

Josiie

Ny medlem
jag och en kompis sticker till Zell am see i början av januari, tips på vart man kan fixa boende eller någon som har en lägenhet att vilja dela.. har du varit där eller hört något bra/dåligt skulle det va trevligt att veta? kram josie

Hejsan! Tänkte kolla me dej om du fått tag i nån lägenhet i Zell ännu? jag och två kompisar ska antadligen dit, har nog fått tag i en lägenhet ca 17km utanför Zell och hade vart roligare att bo i Zell.. sugen på o dela lägenhet lr nåt.. Hör av dej..

Har ingen aning om boende nuförtiden men var där sportlovet tre år i rad på gymnasiet, vilket var i början av 90-talet. Kan väl sammanfatta det såhär: är du intresserad av skidåkning? - åk inte dit... Helt kass med alpmått mätt. Är du intresserad av partaj? - kanske då... i alla fall för 10-15 år sedan för folk mellan 16 och 19 :)

Hejsan!
Har varit i Zell 2 säsonger. Om ni inte har fixat boende innan ni åker ner så kan det bli svårt. Ska man hitta bra boende/jobb får man åka ner senast i mitten av dec - detta gäller överallt i Alperna!

Zell är underbart - inte så långa och varierande backar, men där finns fan ingen som hittar offpist repor eller de riktiga guldkornen där, så man får mycket orörd åkning. Åkte konstant puder nästan 3 dagar efter snöfall, på en ca 5 km lång sträcka!

Christian>> var hittade du det pudret, i Kaprun? Själv hittade vi bara till baren då det begav sig men det kanske har ändrats sedan 91.. :)

Rikard>> Man åker upp till toppen, går ner på en av balkongerna, hoppar över staketet och åker därifrån. Innebär viss risk om glaciärssprickorna inte är täckta med så mycket snö!
Sen har vi hela offpistområdet brevid Langwiedbahn - finns hur mycket som helst där också! Tyvärr blir där så uppåkt snabbt, så när det snöade där nere var vi bara en Kaprun på fm och pumpade puder, sen drog vi tillbaka till Zell och fortsatte åka puder där ngn dag till. För där har vi speciella ställen som ingen åker på och som aldrig blir uppåkta! Men det förblir dock en hemlighet var det området finns... =)

Christian>> Ok, ingen risk att jag kommer o snor era ställen, var lugn :) Håller mig La France och Italien sedan länge. Tröttnade på schnitzel fritz för många år sedan...

Snödjup

Tillbaka
Topp