Boende/jobb sökes i Andermatt

JerryB

Medlem
Hej.
Jag och tjejen ska ner till Andermatt från första Februari till sista April. Vi har boende för Mars och April men söker boende för Februari månad. Även jobb sökes för alla tre månader. Vet ni nåt eller nån som kanske vet nått är vi tacksamma för tips.
/Jerry

Hasse vet allt. Och så är han snäll.
Dessutom var jag och en kompis nere i vintras (bara två veckor iofs) men bodde hos en gammal tant istället. Billigt. Kan kolla upp räkenskaperna om det är intressant. Frukost ingick (te och en frasig baguette-bit med marmelad...). Billigt boende men en bit till liften (om man inte vill upp på Nätschen, då var det 35, kanske 40 meter). Jobb vet jag däremot inte... /Martin

Jag kollar med Hasse...
Har du nån kontaktuppgift till den där tanten kanske det kan kollas upp. Billigt låter ju bra :) Hur långt är en bit till liften? Gångavstånd? /J

Jobb är det nog ganska kört med eller skulle säga totalt kört med. Boende för en månad under Fachnacht är oxå ganska kört. Eller väldigt väldigt dyrt iaf.
Återkommer senare. Skall på julmiddag nu..

//H

Jag kollade gamla mail och det kostade 30 CHF (ca 190 spänn) per skalle å natt (när vi bodde två veckor) hos den gamla damen. Hittade länkarna som ligger här nedan.
Huset det gäller är det mörka i L7 på denna karta (sid 1/2) http://www.andermatt.ch/dateimanager/unterkunftsliste_07.pdf
Avstånd till Gemsstock-liften, ca 800 m

(sid 2/2 samma länk som ovan) Privatenzimmer / Bed & Breakfast in Andermatt
Frau Lydia Pichler-Danioth, Turmmattstrasse 10
www.travel.to/lydiapichler
mail: lydiapichler@gmx.ch

/M

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp