Boende Nya Zeeland

ammelem

Ny medlem
Boende Nya Zeeland
Jag och en tjejkompis planerar att åka runt ett helt år till olika skidorter och säsonga. Första stoppet planerar vi att åka till Nya Zeeland (ca. Augusti-oktober). Vi har kollat på coronet peak, the remarkables, Mount Hutt och coronet peak. Men vad vi har svårt att förstå/hitta är var man kan bo. Kan man inte bo i någon av byarna/bergen? Närmsta jag har hittat är att bo i Queenstown och åka i coronet Peak, det tar 22 min med bil.

Någon som ska till/har varit i Nya Zeeland och vet hur man ska göra med boende? :cool:

Boende Nya Zeeland
Det enda du behöver i Queenstown är en hamburgare på Fergburger med jämna mellanrum sen är du så nöjd att du kan sova i skidfodralet. :)

Tyvärr känner jag bara till Base i Queenstown men det ska vara ett bra ställe att bo på. Men det finns gott om boenden på NZ så hoppas det löser sig.

Boende Nya Zeeland
Heje!

Jag och en polare funderar på att dra till Queenstown eller Wanaka och göra en vintersäsong. Det är dem orterna vi vet, haha. Vilka fler ska ner? Kanske några som är intresserade att dela boende om jag lyckas hitta något? Håller på att kolla runt och det känns rätt ljust.

Kan man inte göra det här till en tråd allmänt om NZ 2014? Vill fan ha alla tips som finns i hela världen om NZ! Jag har läst alla trådar och visst finns det bra info men det måste finnas fler med erfarenheter!

/A

Boende Nya Zeeland
Hej! Jag är sjukt sugen på NZ jag med, men är inte så påläst vet också bara Queenstown men ska försöka kolla runt lite. Dock så är jag inne på att "bara" dra någon månad, någon som vet om det är svårt att hitta korttidsboende?

Boende Nya Zeeland
Glöm inte Treble Cone! Är nog berget med mest avancerad terräng i NZ (förutom kanske craigieburn då).
Om ni bor i Wanaka, en bit från Queenstown, så är det riktigt nära Treble Cone (med NZ mått mätt. man kan inte bo på berget). Och ungefär samma restid till Cardrona och Snow Park som från Queenstown. Det är inte så livat i Wanaka jämfört med QT, men sjukt fint ställe!
Kanske kan vara en bra grej att bo en tid på vardera ställe?

Senast ändrad:
Boende Nya Zeeland
Beroende lite på vad ni är sugna på så finns det boende att hitta för cirkus 130 kr/natten i cragieburndalen. Där ligger skidområdena Broken River, Cragieburn, Porters och Mount Cheeseman vilka alla är schysta, men BR och Cragie är bäst, nog bland de bättre i hela nz, i alla fall för riktig åkning. Relativt nära till Mount Olympus och Temple Basin också. Bodde i den dalen två månader totalt förra året. Det är lite annorlunda, inget internett, ingen mobiltäckning och långt till mataffären, men det är de värt. Närmare skidåkningen kan man inte bo. I Wanaka eller Queenstown är det minst 20 minuter i bil enkel väg till närmaste skidort. Tips är också att kolla in CHILL PASS, ett säsongskort som ger tillgång till 13 orter, tror jag, på sydön.

Boende Nya Zeeland
trademe.co.nz

Kolla kategorin flatmates wanted och sortera sedan efter ort. Vad det gäller att bo på berget så är det nästan helt uteslutet. Folk bor i städerna/byarna mycket längre ner där det inte är lika kallt och blåsigt.

Boende Nya Zeeland
Ja det ligger ute en del där. Men det beror på om man vill bo i centrum eller kan tänka sig att bo lite utanför. Vi har inge problem.med att inte bo i mitt i centrum. Vi skall flytta in i en husvagn lördag haha... Den står i Frankton vilket är 15 minuter med buss. Är du i QT vigge 90?

Boende Nya Zeeland
Tja,
Jag och en kompis är nu i Australien och funderar på att dra till NZ för att jobba lite. Ver någon om det är lätt med jobb om man kommer nu? Kan man söka innan eller det är bäst när man kommer dit?

Boende Nya Zeeland
Det är skit för tillfället om du funderar på att jobba inom skidindustrin. Dåligt med snö fortfarande. Såg att det fanns ett företag som anställer backpackers för telemarketing i Queenstown. $15 i timman+ackord, bättre än de flesta jobb inom hospitality eller liknande.

Boende Nya Zeeland
Jag försökte söka jobb innan jag kom hit utan resultat. Väl på plats fick jag jobb efter 2 veckor och började jobba efter 3. Om det är lätt.att få.jobb... Nja, asså.de beror helt på vad du kan tänka dagvatten ha för jobb och vad du har för.erfarenheter sedan innan. Jag städar tex på ett hotell här. Kan man tänka sig det mesta borde det inte vara allt för svårt att få.jobb. Men som sagt, här är sjukt mkt folk som letar jobb!! Lite motsägelsefullt fullt men försöker man så.borde man.som sagt lyckas. Man tjänar dock rätt dåligt. Minimum lön på 14,25 NZ $. Så.är man här för att tjäna pengar bör man åka någon annanstans. Men Queenstown är grymt så vill man.komma hit för att uppleva något och bo på ett fantastiskt vackert ställe skall ni definitivt komma hit!!

Boende Nya Zeeland
Jag försökte söka jobb innan jag kom hit utan resultat. Väl på plats fick jag jobb efter 2 veckor och började jobba efter 3. Om det är lätt.att få.jobb... Nja, asså.de beror helt på vad du kan tänka dagvatten ha för jobb och vad du har för.erfarenheter sedan innan. Jag städar tex på ett hotell här. Kan man tänka sig det mesta borde det inte vara allt för svårt att få.jobb. Men som sagt, här är sjukt mkt folk som letar jobb!! Lite motsägelsefullt fullt men försöker man så.borde man.som sagt lyckas. Man tjänar dock rätt dåligt. Minimum lön på 14,25 NZ $. Så.är man här för att tjäna pengar bör man åka någon annanstans. Men Queenstown är grymt så vill man.komma hit för att uppleva något och bo på ett fantastiskt vackert ställe skall ni definitivt komma hit!!

Tillbaka
Topp