Boende St. Anton - mitten på Februari till säsongslut. (2 Personer)

JeffB

Ny medlem
Tjenare folket!
Då är man som alla och ute i god tid! =)
Detta är mer en fråga. Hur hittar man på bästa sätt ett boende från kanske mitten på februari till slutet av säsongen.
Vi är 2 killar på 25 år. En som åker skidor och en som åker bräda. Vi ser oss själv som väldigt lätta att ha och göra med och har inte problem med något.

Tipsa mig gärna! = )

Det är ett svårlöst önskemål så här i förtid. Antingen hyrs lägenheter och sängplatser i kollektiv ut för hela säsongen eller veckovis. Halvsäsonger förekommer sällan som alternativ där, även om det finns om man kommer lite utanför huvudstråken. Säsongsboende är alltid lite smålurigt att hitta, även om man bokar upp hela säsongen. Jag skulle tro att er bästa chans är att ta restplatser när några säsongare droppar av. Det brukar alltid vara ett antal som avbryter säsongen tidigare av olika anledningar. Det kan vara jobb, sura flick/pojk-vänner på hemmaplan, skador eller fängelsevistelser efter att ha kastat snöboll i huvudet på fel Gendarm. Håll koll på Fb-sidor och här på forumet. Hittar du inget hemifrån (numera faktiskt nästan enklare än att gå runt i byn), boka in en vecka på nåt billigt hak och driv runt lite och snacka med folk så borde det gå att lösa.

Senast ändrad:
Är en kille på 20 år från Skåne som tänker i exakt samma banor! Får helt enkelt hålla utkik på platserna det har tipsats om då. Om du hittar något JeffB och behöver en till för att fylla platserna/alternativt dela resan med är jag mer än sugen! Åker bräda själv men kommer lika bra överens med skidåkare:) Snackar även flytande tyska som kanske kan vara till hjälp vid kontakt med hyresvärdar och liknande. Skriv gärna PM om du vill förena krafter i sökandet!

20åring i Göteborg som tänker i samma banor, Åka mer mot mitten av säsongen, hitta något boende och inte jobba bara åka skidor. Är också intresserad av att dela rum/resa så hojta om ni finner något bra så gör jag detsamma:)

Två 19åringar här från Göteborg som tänker i ungefär samma banor. Kommer nog åka ner efter nyår då vi har jobb fram tills dess och ta in på något ställe i nån vecka och reka boende där nere :D:D

Är Göteborg så tråkigt på vinter så alla kommer just där ifrån :D

Tillbaka
Topp