Boende St Anton?

froufrou

Ny medlem
Boende St Anton?
Å heej!
Åker ner solokvist från stockholm runt 10 januari och undrar om någon skulle ha lust att rodda ihop ett boende?! Tänkt stanna hela säsongen till i maj för att åka bräda och jobba. 20 barre och en underhållande roomie/flatmate!
Behöver du eller känner någon annnan som behöver en sneaky fucker att hjälpa till med hyran langa iväg ett mail vettja!
Jenny

Boende St Anton?
hej! från när är lägenheten tillgänglig? tänkt dra ner runt 10 jan men är flexibel... är intresserad ialalfall och platsen inte redan är tagen!
peace

Boende St Anton?
Jag har sista dan på jobbet fredag den 16:e Jan, sen blir det ner så fort som möjligt. Har ingen aning hur jag ska ta mig ner, vad gör ni? Har ingen bil men joinar gärna ett bilkollektiv. Annars tåg?

Boende St Anton?
Tjing Jag o min flickvæn (20år) från gøteborg ska ner till anton runt den 10e jan o letar efter boende/roomies. Bara så att ni vet=)

Øppna før førslag

Petter&Emma

Boende St Anton?
Tjo

Drar också ner runt 10:e januari och letar boende/roomies.. har funderat på om man kan kolla bussplats med tex. STS för att komma ner..

Verkar ju som att alla i tråden letar efter samma sak.. Kanske göra ett gemensamt försök?

Johan

Boende St Anton?
låter intressant med sts resan, hur funkar det?
har funtat på att bara boka hostel och se hur allt löser sig väl där nere. Någon som vet något om vandrarhem och kanske till och med vill boka ihop?!

Boende St Anton?
Har för mig att man brukar kunna boka "endast bussplats" hos de stora bolagen typ STS, Lion eller nåt. Förutsättningen är väl att de har resor dit.. Men har också tänkt att det får lösa sig där nere, bara man har lite tak över huvudet när man kommer dit.. ;P Har du kollat upp nåt?

Boende St Anton?
Här har ni en till som är i samma sits! Jag åker ner från Sthlm nån gång strax efter nyår. Tänkte nog köpa ett tågluffarkort, det billigaste som finns, och åka tåg ner. Vore kul med resesällskap!
/Sanna

Boende St Anton?
Här är en till lonesome rider. Tenta den 8e och vill försöka komma iväg så snart som möjligt efter den. Jag är med på allt bara jag får komma iväg! :)
/Petter

Senast ändrad:
Boende St Anton?
Schysst, nu ær vi ju ett litet gæng. Jag hørde att det var billigast med tåg ner, men ær inte sæker. Ska ni boka resa eller vandrarhem kan ni gærna høra av er så kan vi kanske hooka upp:) Vi hørs, Petter&Emma

Boende St Anton?
Jag kan också va med i det lilla gänget :) Tänkte dra ner strax efter nyår, kanske med bil ner till geneve och tåg därifrån men letar efter annan lösning med ! Boende är det däremot lite sämre med. Så om någon hittar något hojta till !! Ska skicka förfrågan till allt och alla här i helgen :)
/Niklas

Boende St Anton?
Heej, jag kommer att åka ner från stockholm i januari. kanske så lyckas jag lura med en polare men det är lite osäkert på den fronten, hursomhelst så skulle det var kul om man var ett litet gäng som drog ner ihop. Vet inte om ni på denna tråd redan har fixat något. men ni som inte har det kan höra av er så kanske vi lyckas röra ihop något :)

Boende St Anton?
Jag har bokat tågbiljett ner till anton nu. Skickade bara in ett mail till typ "SJ's kontor i köpenhamn" (booking@bahn.dk) där jag skrev när jag ville åka, hur jag ville åka o.s.v. Dagen efter hade en snubbe på deras kontor hittat en biljett ner från köpenhamn där jag åker nattåg till munchen, sedan vidare till wurgl (?) och därefter rullar tåget in i st anton :) med tågbiljett till köpenhamn från Linköping där jag bor gick hela resan på ca 1500 kr. Tyckte det var sjukt bra med tanke på så lite arbete det kostade mig... Ses där nere! ;)

Boende St Anton?
kanske blir lite offtopic men att åka tåg till St Anton låter lite onödigt?
jag bokade resa till St Anton igår. Flyg Arlanda - Zurich och tåg Zurich - st anton totalt 750 spänn~. Kolla på SwissAir eller SAS finns billiga biljetter kvar länge om man åker tex en Onsdag lr Torsdag.

Edit: om man åker 7e januari finns det flygplats med Swissair för 475 kr , om man ska ha skidpaket och kanske lite extra packning så går det nog på lite mer men ändå under 1500!

/ A

Senast ändrad:
Boende St Anton?
Har någon fixat nått boende där nere än eller väntar ni tills ni kommer dit ? Tänkte köra på den senare taktiken men skulle vara skönt att veta vad man ska leta efter därnere.!
Annars är jag gärna sugen på att dela rum med någon!

Tillbaka
Topp