Boende Vald'isere med Langley

thesoupnazi

Ny medlem
Boende Vald'isere med Langley
Tjena!
Nån som bott på följande ställen i Vald'isere?
Maeva La Daille eller
Quartier Verdets
För/nackdelar med respektive ställe?

Mvh,
 
Boende Vald'isere med Langley
Kan inte svara på hur mycket det skiljer i standar på de olika ställena men Verdets ligger mer centralt i byn, det är gång avstånd ifrån alla happenings, I La Daille behöver man ta bussen för att komma till centrum, men kan ha närmare till liften.
 
Boende Vald'isere med Langley
I La Daille finns egentligen bara lägenheter och en del liftar. Det blir lite svårare att ta sig runt i systemet från La Daille. Ingen stor sak men valfriheten om man bor centralt i Val d'Isere är större.

Vi är just hemkomna från Val d'Isere med Langley. Vi bodde på hotell Ruitor och det låg kanonbra till. Vi hade rum mot gården och blev inte störa alls av baren. Däremot var det ganska lyhört mellan rummen. Standarden på rummen var riktigt bra men de var ganska små. Det saknades också bord på rummen. Personalen var suverän

Trådlöst internet i hotellbaren/restaurangen var ett plus med. Kunde blogga hem varje dag.

Är du sugen på att se hur det såg ut v50, se http://themegaloser.travelblogg.se och http://picasaweb.google.com/themegaloser/ValDIsere2007
 
Boende Vald'isere med Langley
verdets är klassiskt alplägenhetshotell, små rätt sunkiga rum med heltäckningsmatta, men ligger bra till i förhållande till liftar/byn La daille är som sagt en bit utanför byn och igentligen bara tre stora höghus, mycket ocharmigt
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp