Boende Whistler 07 finns

karln

Ny medlem
Boende Whistler 07 finns
Tjenare jag har fått erbjudande om boende för 2 i Whistler mellan jan 1 och apr 31. Men har inte kunnat boka eftersom jag åker ensam. Så är det någon som är intresserad av att hänga med och dela boende med mig så hör av er.

Jag är 22år, skidåkare från skåne. Har aldrig säsongat tidigare men har åkt en hel del på ledig tid och lov. Jag har tagit studieuppehåll från studier i luleå iår för att arbeta ihop pengar och resa i vinter.

2man boendet kostar $4650 minus en rabatt om man bokar längre än två månader, tror det är 15% men vet inte säkert. Det blir i alla fall inte dyrare än detta. Per person blir det 15159 Sek för 4 mån = 3789 kr per månad. Men som sagt blir det lite billigare med rabatten.

Boendet är i creekside 400m från creekside gondola.

Hör av er via FR-mail.
Först till kvarn...

Mvh Karl Norling

Boende Whistler 07 finns
Hej!
Det låter intressant. Vad är det för typ av boende och hur fick du tag på det?
Hmm har du någon aning om normal priser för boende i Whistler?
fanny

Boende Whistler 07 finns
Finns även möjlighet till boende för 4 pers (3 plus mig) för 13900sek för 1jan - 31apr dvs en riktigt billig månadskostnad då allt ingår (el, värme, vatten och telefon för lokalsamtal) det enda som tillkommer är en kostnad för tvätt och torktumlare som finns i byggnaden.

Kom igen nu och häng på till Whistler! Det hade varit kanonkul om 4 ensamåkare hade tagit chansen att lära känna lite nytt folk i Whistler och bott tillsammans.

Jag tror inte att det går att få tag i billigare boende med ett liknande läge hör av er så fort som möjligt!

Senast ändrad:
Boende Whistler 07 finns
tja,
har aldrig säsongat förut heller och jag var jävligt sugen på whistler tidigare i år men sen fick jag ju reda på att det inte går å få arbetstilsstånd, så jag har börjat tänka chamonix istället.
Ska du jobba eller bara glida? sen så hade jag nog planerat att åka lite tidigare, typ början av december.
men jag har inte bestämt mig så jag är fortfarande övertalningsbar.

Boende Whistler 07 finns
Hej, jag är en skidåkare på 26 år. Kan först komma till whistler i början av februari, så det blir tidigt att hyra från 1. januari. Men om du hör om annat boende är jag intresserad. Jag älskar att åka skidor! Rikard

Boende Whistler 07 finns
Tjing klack! eller vad är det man brukar säga?

Du Karl, är man för sent ute eller finns det fortfarande plats? Jag hänger i så fall mer än gärna på! Tänkte du jobba eller blir det bara åkning? Jag själv är nog mest inställd på det senare. Själv är jag 23 fyllda, åker telemark och har en säsong i Åre i ryggen. Vore som du skriver kanoners att få ihop ett gäng med soloåkare!

Boende Whistler 07 finns
Yo, sitter här på fyllan så därför kan jag med o skryta lite. vi har ett crib för 4 i 5 månader och det kostar oss 15000 per person, ski in ett kvarter ifrån huset, ifrån blackcomb mountain, BOJAKA! fast vi betalar visserligen för telefon, vatten, och värme. kolla in affordablewhistler.com där vi bokade, bra priser och bra lägen ( tror vi om vi inte blivit blåsta :) ) helt enkelt affordable som adresser skvallrar om. Dessutom ligger cribbet på en återvändsgata med "milliondollar houses" på. grovhångel!
P.S vi är två siamesiska tvillingar som har fått ett hår på könet, vems är det? och så ses vi i Whistler karln D.S

Tillbaka
Topp