Boende Whistler 2010/2011

krulliton

Ny medlem
Tjenare!

Vi är 4 killar på 20-22 års åldern som söker boende i Whistler. Hittills har vi bara hitta på tok för dyra lägenheter då vi alltid får svaret att vi är för många när det hittat boende för rimligt pris.
Så nu undrar vi om det finns någon grupp som har samma problem och kanske är på att hyra något större place tillsammans med oss. Det skulle kunna bli grymt kul att dela ett större boende med lite fler folk.

Vi är 4 st killar från GBG som är här för att göra det dom flesta är ute efter här (Leva drömmen!).
Brädåkning, skidåkning, festa, träffa massa folk, umgås och knyta kontakter.
Vi är väldigt sociala och går ihop med dom flesta.

Är ni i Whistler och känner er som dom rätta så hör av er! Antingen här på freeride eller på tel +1604-902-8832 eller +16049071011

MVH // Henrik, Martin, Daniel och Kim

Antar att ni redan är där med tanke på nummer, annars hade det vart nice. Vi är lika många, men kommer 1Feb.

Senast ändrad:
Vart bor ni nu? och vad har ni för budget?
Vi är 3 grabbar från stockholm som ska på visning i Creekside på söndag.

johyn sa:
Vart bor ni nu? och vad har ni för budget?
Vi är 3 grabbar från stockholm som ska på visning i Creekside på söndag.
Vi bor på Mountainside Lodge Hotell. Våran budget ligger på 2500 dollar i månaden, med andra ord 625 dollar per person.
Okej nice! Creekside är ju ett riktigt bra ställe att bo på! Hur många kan bo på det stället ni ska titta på?
Vad ligger eran budget på?

Haha najs, Vi kommer förmodligen checka in på samma hotell imorgon runt 12.00. Vi läste att det var 21 års åldersgräns och vi är 19 så vi får se lite vilka kort vi ska spela.
Vi sätter oss i bilen från Seattle imorgon tidigt.
Våran budget är också Max 2500. Kanske vi kan hugga en bärs på stan imorn?
Stället vi ska spana in tar 2 pers men vi var ett undantag. Det gick på 2750 cad.
Så då blire att fixa ett kneg.

Hör gärna av er runt lunch!
Jag har fortfarande svenskt nummer, men vi kommer ändra det så fort vi har stadgat oss där nere.
0046704322547

Peace!

Fan vad ballt med samma hotell! Ja det låter som en bra bra idé.
Okej okej. Har ni löst något jobb än?
Okej men det det är lugnt jag ringer imorgon!

Ha de!

Ett tips när ni ska söka jobb är att dra ner till employment center eller nått liknande i function junction, dom hjälper er med det mesta när det gäller jobb. Skriva cv, gratis datorer och så har dem en pärm där dom har samlat alla annonser med folk som söker arbetare för området. riktigt bra

Fan va nice! tack för tipset! Sorry att jag inte ringde idag men jag hade lite privata ärenden som tog upp hela min tid under dagen.
Vi ska troligtvis på 2 st visningar imorgon innan klockan 18.00 så om ni har lust kanske vi kan mötas upp någon gång under kvällen och ta den där bärsen?
Tippar på att ni inte har hunnit skaffa nya nummer än så jag ringer på de svenska du gav mig.

Vi är två killar från Jönköping som åker ner i Januari.. Är det någon som kan tänka sig att hooka upp med oss så säg gärna till.

Och vi är två killar 20 år, som åker ner den 13 dec. har bokat en vecka på ett hostel, så vi hoppas att vi ska kunna fixa ett boende under den tiden! Vi har en budget på ungefär 600 var också. Bara att höra av er när ni har platser att fylla ut, så gör vi det samma! :cool:

Ha det!!

Tjena!

Jag och min flickvän kommer åka över till Whistler den 5:e januari och planerar att stanna t.o.m april. Boendeletandet är i full gång men vi skulle gärna bo tillsammans med några andra sköna dudes i nåt lite större place. Vi är 19 år gamla och gör vår första säsong nu i vinter men har åkt skidor sen födseln. Arbetsvisumet är kirrat och planen är väl att jobba om/när pengarna tar slut. Annars vill vi mest hänga runt och träffa sköna människor och ha den bästa vintern ever! Så om nån/några är sugna att leta boende med oss så skicka ett PM så styr vi upp det!

Peace!

Tjing

Adam heter jag och pluggar just nu Victoria, BC som exchange student. Tänkte passa på att åka lite skidor under december, januari när jag ändå har lov innan jag åker hem igen.. vore toppen att hitta boende redan innan jag åker upp - hur har det gått för er? försöker slå en pling till snart !

mvh
adam

Hej,,

Passar på att stjäla lite tråden jag med, nämligen på jakt efter boende i whistler med! Så behöver ni en person till i boendet ställer jag gärna upp ;)

För min del spelar det ingen större roll hur boendet är, bara det finns snö utanför och värme inne :) Har en budget som tillåter mig att slippa jobba och bara åka skidor hela dagarna, men målet är klart ett jobb! Perioden jag tänkt vara borta är jan-aprill, men några dagar hit och dit spelar ingen roll det heller.

Som person är jag ganska stabil och brukar alltid gå ihop med de flesta. Kanske kan säga jag heter Alexander och är 22 år med..

Vill någon veta något mer, elelr är sugen på att styra ihop ett boende är det bara att skriva! Antingen här eller på mailen (alexander.thor@gmail.com).

Peace

Senast ändrad:
Hej.
Vi är 4 pers som ska åka ner och vill gärna dela boende med fler.
De två killarna och eventuellt en tjej kommer runt 6 januari men jag har skola och den slutar inte förrens den 14 men kommer komma så fort jag kan efter det. Jag (Sofie) och killarna (David och Mikael) kör skidor och Frida kör snowboard.
Vi planera att stanna till minst april.
Vi är en blandning på folk som ska jobba och folk som bara ska leva loppan.
Vi är alla fyra vana att resa och är sociala trevliga personer. David och jag är kusiner och har åkt skidor med varandra sedan vi kunde gå.

Om det är några som känner att de kan klämma in 4 pers till ,behöver inte stor plats ( kan dela sängar) eller några som vi slåihop sig och hitta något tillsammans hade det varit kanon!

Tips på att hitta boende är oxå väldigt uppskattat :)

min mejl är: sofie.sundén@gmail.com skiv gärna till den då jag kollar den konstant :D

Ha det bra alla härliga snöälskare // Softe

Tja.. jag behover ocksa boende sa snabbt som mojligt i Whistler! ar just nu i kanada sa jag har inte sa langt att aka..
vore tacksam om nagon kunde trycka in en person till..!
ha de
micke

Hej, är en kille på 19 år från göteborg och funderar på att dra ner och jobba från jan till april men är dock boendesökande.Åker ner ensam så är öppen för alla alternativ.
Hör gärna av er!

mob: 0705-149070
/Adam

Sett att det är många som söker rum och boende i Whistler via freeride.
Tror inte att det är speciellt lätt att lösa då många åker ner i grupp och de flesta har ganska begränsad bo-yta, bättre då att få kontakt med någon kanadensare som har rum över eller hyr ut lägenhet ist för att försöka fixa i andra hand.
Gick väldigt simpelt och snabbt för oss att lösa lägenhet trots att vi började leta sent. Mitt tips är att kolla annonser i lokala tidningar

OOi sa:
Sett att det är många som söker rum och boende i Whistler via freeride.
Tror inte att det är speciellt lätt att lösa då många åker ner i grupp och de flesta har ganska begränsad bo-yta, bättre då att få kontakt med någon kanadensare som har rum över eller hyr ut lägenhet ist för att försöka fixa i andra hand.
Gick väldigt simpelt och snabbt för oss att lösa lägenhet trots att vi började leta sent. Mitt tips är att kolla annonser i lokala tidningar
Håller med! Men gå även med i gruppen "Alla svenskar i Whistler" på Facebook. Där kan ni alltid posta ett inlägg om att ni söker boende så om ni har tur så kanske ni kan bo hos någon :)

Boende tillgängligt!
Tjena alla! Jag och min polare Daniel bor i ett radhus i Bayshore (Creekside) och eftersom våra två polare åker tillbaka till Sverige nu tänker vi hyra ut nedervåningen till de som kommer med det högsta budet. Ni kommer ha en egen ingång, kök, badrum, tv, internet, grill, tvättmaskin, en dubbelsäng ...och en utfällbar soffa för två personer.

Om ni är två personer är priset 1600 dollar och om ni är tre personer är priset 1900 dollar. Så om du eller ni är intresserade av att hyra detta boende så skriv till mig!

Tillbaka
Topp