Boende Zillertal Mayrhof 06/07

pedda-p

Ny medlem
Hejsan alla
Vi är fyra sledna paugar som söker boende i Mayrhof denna säsongen. De ska gärna ligga centralt för vi pallar inte gå upp tidigt om morgnarna o åka buss och sånt. Vi har alla säsongat innnan i St Anton, Bad Gastein, Vallåsen och Isaberg och har alltid varit ute i sista sekunden och vill nu vara ute i god tid. Vi är väldigt tacksamma för alla möjliga tips (som tex mail eller telefon nr) om nått gött ställe där, gärna med kök så de blir lide gött käk.

Hör gärna av er till mig Pedda / pedda12@hotmail.com eller ring om du har nått tips eller bara vill tragga lite 0735066988

Tacksamma för svar / Pedda o de andra

Tja! ha tyvär inget bonde, enu. men funderar starkt på att dra till mayrhofen. Så om ni hittar något så är jag lätt på! Ska antagligen åka ner i september och glida lite på galcieren i hintertux(zillerta l) och då leta bonende och jobb. Om ni är intreserade av att hänga på ring 0768392314 eller maila pontus_westergard@hotmail.com

hA DET GÖTT/PONTAN

Tjo, ni är inte ensamma om att sikta mot mayrhofen i vinter. Men boende har jag inte börjat fundera på, det är ju ändå juli... Fast jag tog en fet katalog med alla olika pensioner och lägenheter sist jag var nere, så det är ju bara att börja ringa runt...
Men visst är man sugen på att teama upp...

//

Finner någon ett boende och vill få ner hyran i februari eller mars månad (har ännu inte bestämt mig för vilken månad att dra) så hyr jag gärna in mig!

Lina

Andersson borde kanske se till sitt eget utseende innan han börjar kritisera andras. Enligt mina välinitierade källor så ska du inte vara för fager. Kaffefrågan var dock viktig för annars blir det väl jag som får stå vid spisen och passa upp era lata paugar som vanligt.

Senast ändrad:
Vi var påväg till Mayrhofen förra vintern men fick byta ort för vi inte hitade ngt boeende, så lycka till med boeende letandet...

Om ni får tag på boende och har plats för en till ska jag gladeligen koka kaffe till er hela säsongen om jag får bo med er...

KAFFE!! självklart, espresso, zoegas, "kaffe latte"... välj och vraka. Hur granner som helst. Har någon börjat kolla boende, eller kan det vara så svårt som sofia säger?? Mitt enda mål är att åka massor med Telemark och jag vill till Österrike.

Men va fan... Är det ingen annan som letar efter boende? Att lämna boendet i händerna på oss brukar gå ungefär som med kaffet... sumpigt, svagt, kallt, för lite mjölk o inget socker.
Därför är det viktigt att ta ett mått för kokaren och ett för kannan. Och att ge upp för man inte hittar boende låter som ett jävla hittepå...

Ok, nu menade inte jag som inlägget togs. Jag vill vara borta en månad och då brukar det vara lättare att hyra in sig hos några som har ett boende för hela säsongen. Jag letar på alla håll, grejen är att jag har vänner som vill vara nere 10 dagar så jag vet inte helt hur jag ska få ihop detta. Slutar väl med att jag slår upp mitt tält, det funkar det med. längtar redan efter toppturer.....va fan klart man får ihop detta. Jag lämnar inte boendet i handen på er....eller det var kankse precis det jag egentligen hoppades på (får nog erkänna det). Jag ska leta på mitt håll också ser vi vad som sker.

Hello alla,

Drar ner till zillertal i början av januari. (lägenhet från 6.1.2007-24.3.2007) Jag och min kamrat har fixat boende i en liten by som heter Ried, lägenheten är för 4st. Så det kommer att komma några vänner och hälsa på alltid nu och då. Men det kommer att finnas plats för 2 st med gämna mellan rum men kan inte ännu säga när eller för hur lång tid det finns plats, men om ni är intresserade så tag kontakt.

Hej, hej!

Vi är två till som tänkt oss att tillbringa större delen av vintern i zillertal. Början av januari till slutet av mars. Det vore förstås trevligt att dela boende med några fler glada människor. Har letat lite boende, och kommit fram till att det är svårt att hitta i mayrhofen, vilket egentligen skulle vara bäst. Men i hopp om vettiga skidbussar, så får man kanske nöja sig med lägenhet på andra ställen som inte känns lika heta. Det går trots allt att finna ganska billiga lägenheter. Så om ni är intresserade av trevligt boende sällskap och roliga äventyr ute i bergen är det bara att höra av er!

/Emil och Ida (Obs! ej par)

Tillbaka
Topp