Boendetips i Fernie!

MatildaH

Ny medlem
Boendetips i Fernie!
Hallå!
Har planerat in ett par månader i Kanada tillsammans med min syster i vinter. Vi planerar att åka runt mellan ett par olika orter men stanna lite längre i Kicking horse och Fernie. Vi kommer förmodligen vara i Fernie under hela mars månad och letar efter något mer fast boende än hostel för den månaden. Är det någon som har tips på en bra hyresvärd eller kanske till och med ett par platser över i sitt boende?
Ha det gott! :)
Matilda

Boendetips i Fernie!
Hej!
Såg att du planerade att åka till Fernie förra året. Jag och min man ska dit i en månad i vinter och letar just nu efter boende, har du några tips?

Boendetips i Fernie!
Hej,

Hoppas det gått bra med boende i Fernie. Ifjol spenderade vi ett par månader i kanada varav 1 månad i Fernie. Då vi har barn vile vi ha ski in/ski out men det är ju svårt på många ställen i Kanada. I Fernie bodde vi i en Condo på Timberline som vi bokat via airbnb. Fick hyfsat pris då vi fick rabatt då vi bokade en månad. Många äldre som gjort många säsonger bodde där och hade gjort så under många år. Sa dock att det blivit dyrare och svårare för varje år att hitta någon condo att hyra för hela sässongen. Många som gått över till att hyra ut via airbnb. Är inte ski in/ski out, utan en liten promenad upp till backen.

/Johan

Tillbaka
Topp