Böja skidor!

blizzare

Ny medlem
Böja skidor!
Tänkte bara kolla om det är någon på detta forum som är mer upplyst än mig, undrar om man kan vinkla bakdelen av en twintip skida så den får större vinkling och hur man i så fall gör.
Varna mig gärna med bieffekter om sådanna finns.

Tack på förhand!

Böja skidor!
kanske inte har "full" men vill ha "full" twintip..

vet dock itne hur man gör..

Böja skidor!
skulle det inte vara ballt att böja upp en mittmonterad skida redan från bindningen som värsta butterleksaken..
alternativt göra megamjuka nosar och tailar..

med denna ritning jag jobbat på i två år så skulle skidan se ut ungefär såhär ) vid vändning på huvudet i 90graders vinkel motsols.

copyright by marer

Böja skidor!
Marer, det är bara att gå och köpa dig ett par pontoons, så har du ett par skidor som ser ut så..

Böja skidor!
Om man värmer skidan med en värmepistol så skulle kanske belaget smälta, eller iaf skulle det nog kunna bildas bubblor i belaget men va fasen sånt tål man:P

Har en kompis som böjde ett par skidor med hjälp av en värme pistol han sa att det funkade prima:D

Böja skidor!
delen som ligger utanför trälärnan kan man möjligtvis böja vid upphättning o lägga den i press (gärna samtidigt), trän bör man först blötalägga för att den ska kunna böja men då är det nog lättare att bygga dina egna skidor än att modifiera någon du redan har...

Lim och vissa konstmaterial kommer förmodligen inte må så bra av processen, men om du ändå ska slänga skidorna är det värt ett försök.

Böja skidor!
ställ dig på skidan med ena foten o pressa och dra skidan emot dig med händerna allt va du bara kan! då böjs den rejält och du får dem fetaste twintipsen i backen! inga biverkningar alls. lättare o sätta en riskyflip double plake bara om du gör de ;)

Tillbaka
Topp