Böja stavar

Böja stavar
Om man inte har ett speciellt bockningsverktyg kan man ta av handtaget o fylla staven med fin sand ock sedan bocka den till önskad form. Inte helt lätt!!!! Sanden gör att risken för att det ska bli ett veck på "stavröret" minskar betydligt. Prova först på ett par skräpstavar så du får lite känsla för hur svårt det är....... Lycka till!!!
H

Böja stavar
Värma, sen lacka om, typ!? Vad jag kmr ihåg sen den tiden iaf.. Dock passar ju inte ett par "originalbödja" i affären äggställningen sämre heller liksom.

Böja stavar
tror att om du inte åker bana så ska du hålla dig till raka stavar, korta i parken. och nej, de e inte bara
puckeldunkare som har korta stavar, jag har 93 cm och jag rör inga pucklar jag inte. de e bara skönt med
korta när man hoppar omkring överallt.
J

Böja stavar
Beror väl på material men är det vanlig aluminium så är det bara att lägga dem över en lagom stor rund sak, t.ex. ett däck och trycka till.

Böja stavar
Föreslår en rörbockningsbänk som rörpularna har. En VVS-entreprenadfirma eller hydraulikfirma har med säkerhet en sån. kolla på Gula sidorna på din ort, knalla in och presentera ditt problem. Du får säkert hjälp om du ber snällt.
Värma aluminium och böja? Nej, du härdar ur materialet eller smälter hål på det.
Böja över annat föremål. För dålig kontroll var böjen hamnar.
Fylla med sand? Kanske, om man är skicklig. Problemet är det tunnväggiga, och på bra stavar härdade godset i röret. Man får veck på röret eller så spricker det.

Eder välmenande mekanist denna f m,
Ace DG

Böja stavar
Måste ju säga att "Mstarkenberg" har bästa "stav-böjar-tekniken".
Lämna över dina stavar till honom när han ska köra pipe :)

Annars finns det ju "lift-böjar-tekniken"...

/G

Böja stavar
Ja, köpa färdiga alternativt låta affären/verkstan stå för krökandet är nog att rekomendera för att slippa alltför stora sorger med dyra stavar som går sönder innan de åks.. individuellt krökta stavar borde väl gå att beställa enl. specifikationer hos någorlunda kunniga handlare med egen verkstad.. kika på det

Böja stavar
du kan juh be en arg tysk slå mot dig med dom så får du arera och ahr du tur blir den böjd på köpet.. :D

men skulle säga verkstad som pysslar med metal kan nog fixa det...

Tillbaka
Topp