Boka hotell på plats? (Alperna allmänt)

tehalps

Ny medlem
Hej!

Undrar om det är någon som provat att boka hotell eller annat boende på plats i en resa
till alperna? I huvudsak tänker jag på Chamonix, ST Anton och de andra stora ställena
under sportlovet. Kan tänka mig att det är stort tryck på boende då och kanske är helt
omöjligt att få något? Blir det öht mycket billigare att boka på plats än att boka i förväg på internet?

Tack på förhand!

jag har gjort det förut under v9 i chamonix och även i cervinia. vi åkte runt i flera timmar för att leta boende, vilket inte alls är särskilt tur. ganska soft att direk kunna checka in. speciellt om du tänkt att åka runt bland flera olika ställen. Jag tror inte det bli billigare att boka på plats, snarare tvärtom då du kan tvingas ta något dyrare än vad du tänkt dig.

håller med, rekomenderas inte! Hotellen har ju dessutom sina prislistor som de går etfer. Under sportlovet hittar du aldrig ngt billigt och det mesta är fullt. Skulle nog aldrig rekomendera att åka ner utan boende under mars & april. Allt brukar va fullsmockat.

Som flera sagt rekommenderas det inte. Särskilt inte under högsäsong. För några år sen blev jag tvungen att jaga hotell i brixen i Österrike. Hade visserligen tur och lyckades hitta boende veckan ut. Men totalt bodde jag på 4 olika ställen på en vecka. Vilket givetvis blir lite rörigt att flytta runt grejerna. Det blev ju dessutom riktigt dyrt. Att boka långt i förväg på internet är oftast billigare då man får "boka-tidigtrabatt"

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp