Bomsing om sommeren/høsten

Kapteinkrutt

Ny medlem
Hvor skal en bomse om sommeren hvis en ønsker god stisykling, men samtidig mulighet for litt vårlig skikjøring? Er jo og en fordel at det noelunde letthvint å komme seg dit....

Kan anbefale Les Deux Alpes på sommeren. Ok stort område for skikjøring, sannsynligvis Europas beste park, ok nattliv (tror det er bedre på sommeren enn vinteren) og fantastiske mulighet for utendørs aktiviteter - faktisk over 80 forskjellige ting å velge mellom! Tror det er bra sykkelmuligheter der, veldig varier terreng fra downhill til flate områder. Jeg bodde på Hotel Le Cret, fikk bra rom for en levelig pris (sjekk www.thesecretbar.com). Lønner seg kanskje å fly ti lGeneve eller Grenoble (hvor det går busser fre, tror jeg). Gjentar sannsynligvis turen dit til sommeren selv.

Andre steder er Sölden og Hintertux / Mayerhofen i Østerrike. Kan anbefale Zermatt også, der har jeg opplevd å få 20 cm pudder over natta. Helt utrolig sted hvor man kan kjøre på 4000 m, men en del dyrere. Hotel Bahnhof er det billigste stedet i Zermatt.

Have fun :-)

Tillbaka
Topp